جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عزاداری

حوزه/ ما یکبار با انقلاب اسلامی حاکمیت یزید زمان را نفی کردیم، اما هنوز حاکمیت الهی را در دنیا برپا نکرده ایم لذا رهبرانقلاب بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه راه ما قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام احمد پناهیان در نخستین روز از مراسم عزاداری محرم هیئت محبین اهل بیت(علیهم السلام) که در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد اظهار کرد: اباعبدالله علیه السلام غروب عاشورا فرمود خون من از جوشش باز نمی ایستد، تا اینکه مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف قیام کند و به تلافی خون بناحق ریخته من از منافقین ٧٠ هزار نفر بکشد ما در دوران غیبت به سر می بریم و هنوز این انتقام گرفته نشده است.

وی ادامه داد: اگر صرفا به خاطر محبت امام حسین علیه السلام در محافل روضه حاضر شویم، بعد از مجلس روضه سراغ زندگیمان میرویم؛ و این میشود که پس از ۱۴۰۰ سال هنوز انتقام خون اباعبدالله علیه السلام گرفته نشده است.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه کسانیکه در کربلا امام حسین علیه السلام را تنها گذاشتند، امام را دوست داشتند و به امام اعتقاد داشتند، ابراز کرد: اما آنها دلبستگی های دیگری هم داشتند و آن دنیا، زندگی و راحتی بود.
وی با تاکید بر اینکه مسئله اول در قیام امام حسین علیه السلام بیعت نکردن مردم با یزید بود، گفت: مسئله دوم عدم بیعت مردم با امام بود. آنچه عاشورا را بپا کرد، مورد دوم بود امروز اگر بگوییم ما استکبار را نمی پذیریم، برای ظهور کافی نیست باید شرایط حکومت امام زمان (ارواحنا فداه) را هم برپا کنیم.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه امام حسین علیه السلام قیام کرد تا یک اصل در جامعه جا بیفتد، اظهار کرد: همیشه باید حق امام جامعه را استیفا کنیم، حتی اگر در این راه کشته شویم. اگر حسین بن علی (علیهما السلام) هم باشیم، باید در این راه جان بدهیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه اگر این اصل را عمیق نفهمیم، مثل امام حسین علیه السلام برای برپایی حاکمیت حق قیام و تلاش نخواهیم کرد، خاطرنشان کرد: ما یکبار با انقلاب اسلامی حاکمیت یزید زمان را نفی کردیم، اما هنوز حاکمیت الهی را در دنیا برپا نکرده ایم لذا رهبرانقلاب بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه راه ما قرار دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha