پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
طه محمدی

حوزه / آیت الله طه محمدی با بیان اینکه نام بوعلی سینا «حسین» بود، گفت: عده‌ای برای تخریب شخصیت بوعلی سینا دست به کار شده‌اند و نسبت به دین او شبهه کردند، همان کاری که دشمنان با چهره‌های درخشان عالم شیعه به صورت آگاهانه انجام داده و می‌دهند.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری و رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، به فداکاری‌های کادر درمان به ویژه پزشکان اشاره کرد و اظهار داشت: در شرایط فعلی جهان، اگر فداکاری‌ها و دلسوزی پزشکان و پرستاران نبود، قطعا اتفاقات ناگوارتری رقم می خورد، اما رشادت‌های پزشکانی که برای نجات جان انسان‌ها از جان خود گذشتند اجازه این اتفاق را نداد.

وی به تشریح شخصیت بوعلی سینا پرداخت و او را افتخاری بزرگ برای جهان اسلام و ایران برشمرد و گفت: بهترین معرفی برای این شخصیت جهانی توسط امام خمینی(ره) بیان شد که فرمودند: «بوعلی‌سینا کسی است که نظیری برای او بر روی کره زمین نمی‌توان یافت»؛ واقعا هم اگر کسی این فرد را درک کند متوجه خواهد شد که در حقیقت هم همین طور است.

نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه پزشکی امروز به خصوص در غرب به برکت دستاوردهای علمی بوعلی سینا است، مطرح کرد: هر اندازه کشورهای غربی در علم پزشکی موفق هستند نتیجه بهره گیری از علم و دانش این مرد بزرگ است.

وی با بیان اینکه بوعلی سینا هم مسلمان و هم اهل ایمان بود، خاطر نشان کرد: عده‌ای برای تخریب شخصیت بوعلی سینا دست به کار شده‌اند و نسبت به دین او شبهه ایجاد کردند، همان کاری که دشمنان با چهره‌های درخشان عالم شیعه به صورت آگاهانه انجام داده و می‌دهند.

رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا تصریح کرد: نام بوعلی سینا نیز «حسین» است، موضوعی که متاسفانه بسیاری از مردم ایران از آن بی اطلاع هستند و این نشان از عدم شناخت کامل مردم از این فیلسوف بزرگ دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز ترمیم چهره تخریب شده این شخصیت‌های اسلامی از وظایف مسلمانان است، گفت: امروز نیاز به آن داریم که با همراهی مسئولان، هم در داخل و هم در خارج از کشور با برگزاری همایش‌هایی ابعاد شخصیتی این مرد بزرگ را در جامعه تبیین کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha