جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید علی فضل الله امام جمعه بیروت

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله گفت: امام حسین (ع) از ما خواسته مشروعیت هر حکومت منحرف، طاغوتی و فاسد را نپذیریم و نسبت به آن بی توجه و بی تفاوت نباشیم، بلکه با تمامی این فساد ها و منکرات مقابله کنیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله امام جمعه بیروت طی سخنانی به مناسبت ماه محرم گفت: با آغاز ماه محرم این سؤال مطرح می شود که چرا ما در این ماه عزاداری می کنیم و چرا این همه تلاش می شود و این همه وقت و امکانات به کار گرفته می شود؟ آیا این تلاش ها تنها بیان احساسات و عواطف است یا برای یاد آوری مسئله ای است که ما نیاز داریم از آن درس و عبرت بگیریم؟

ما از عاشورا یاد می گیریم که حق و باطل را بشناسیم

وی گفت: ما از عاشورا درس می گیریم تا به آن اقتدا کنیم و حق و باطل را از هم تشخیص بدهیم و راه درست و اشتباه را بدانیم و در رفتار، اسلوب و اهداف خود بازنگری کنیم. وصیت امام حسین (علیه السلام) به ما این است که در برابر هر ظالم در کنار مظلوم بایستیم و با فساد و فاسدان مبارزه کنیم، لذا انسان باید به مسئولیت و وظیفه خود عمل کند؛ چرا که تا زمانی سکوت کنیم، ستمکار، ستمکار باقی خواهد ماند و مظلوم قربانی می شود و فساد گسترش پیدا می کند.

امام حسین (ع) از ما خواسته مشروعیت هر حکومت منحرف، طاغوتی و فاسد را نپذیریم

امام جمعه بیروت ادامه داد: امام حسین (علیه السلام) از ما خواسته که مشروعیت هر حکومت منحرف، طاغوتی و فاسد را نپذیریم و نسبت به آن بی توجه و بی تفاوت نباشیم، بلکه با تمامی این فساد ها و منکرات مقابله کنیم.

 حجت الاسلام و المسلمین فضل الله تصریح کرد: ما باید با عقلانیت و با عمل برای اصلاح این واقعیت وارد ماه محرم شویم و با تمام کسانی که کشور را غارت کرده و از جیب مردم ثروتمند شدند و کشور را به مرحله فروپاشی کشاندند، مقابله کنیم و هر کدام از ما براساس توانایی، شرایط و وظیفه خود تلاش کنیم.

روحانی شیعه لبنان با بیان اینکه تغییر از خودمان شروع می شود و باید افکار، سخنان، موضع گیری ها و تعامل خود را با دیگران غربال کنیم، گفت: این راه ورود به مرحله اصلاح است.

قیام امام حسین(ع)، قیامی انسانی بر پایه اصلاح، عدالت و حق است

امام جمعه بیروت در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه همچنان درگیر پیامد های فتنه تلخی که کشور های عربی و اسلامی را درنوردیده هستیم، افزود: دستان بیگانه و داخلی به دنبال بر هم زدن وحدت ملّی اسلامی تلاش می کنند. ما تأکید می کنیم که قیام مردم، یک قیام انسانی است که بر پایه ارزش هایی مثل اصلاح، آزادی، حق، خیر، وحدت و عدالت بنیان نهاده شده است. برخی تلاش کردند با دادن بُعد مذهبی و صبغه تعصب بسته آن را مخدوش کنند و آن را یک درگیری سیاسی یا درگیری بر سر قدرت معرفی کنند.

عاشورا یک معیار در میدان مبارزه با انحراف است

حجت الاسلام و المسلمین فضل الله بر اهمیت حفظ چهره درخشان عاشورا تأکید کرد و گفت: در صورت نبود موسم عاشورا، مسلمانان یک قاعده اساسی در قیام امت را از دست می دهند و عاشورا یک معیار رسالتی و اخلاقی در مقابله با انحراف است.

ماه محرم باید فرصتی برای اصلاح اوضاع و تقویت وحدت باشد

وی در پایان بیان داشت: ما می خواهیم که ماه محرم و موسم عاشورا فرصتی برای اصلاح اوضاع و تقویت فضای وحدت و مقابله با ظلم و طاغوت باشد و همچنین مناسبتی برای مبارزه با ظلم، فساد، فتنه گران و متعصبان باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha