جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ عبدالمهدی کربلایی

حوزه/ حجت الاسلام عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و امام جمعه کربلا در خطبه های نماز جمعه که در حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، گفت: باید با اصلاح، عدالت و مبارزه با فساد اصول و مبانی انقلاب امام حسین (ع) پیاده شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی و امام جمعه کربلا در خطبه های نماز جمعه که در حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، گفت:باید با اصلاح، عدالت و مبارزه با فساد اصول و مبانی انقلاب امام حسین (ع) پیاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین کربلایی اشاره کرد: ما امروز در اولین روز ماه محرم هستیم و مراسم عزاداری و سینه زنی برپا می کنیم که نشان از گرایش به مکتب اهل بیت (علیه السلام) دارد و این مکتب ریشه در مکتب محمدی دارد.

وی افزود: در طول سال های گذشته مراسم عزاداری و عاشورایی را درک کردیم و محصولی که باید بعد از خروج از این موسم ها و مشارکت در عزاداری ها بدست بیاوریم؛ در واقع تغییرات جوهری است که باید داشته باشیم.

نماینده آیت الله سیستانی از زائرین خواست تا روز ورود به عاشورا و خروج از آن یکسان نباشد؛ لذا باید بعد از پایان عاشورا به خود، رفتار، اعمال و موضع هایشان بنگرند و ببینند که آیا تغییری کرده و این شعائر و عزاداری ها در نفس، رفتار و زندگی آنها أثری گذاشته است؟

اصولی و مبانی امام حسین (ع) در زندگی واقعی پیاده شود

وی اشاره کرد: مجموعه مبانی و اصولی که در ایام محرم می شنویم و می خوانیم باید پیاده شود و فرد در این اصول باید با امام حسین (ع) صادق باشد و اگر آن اصول را در زندگی واقعی اجرا کرد و به آن عمل کرد، در عشق و دستی امام حسین (ع) صادقانه بوده است و در غیر این صورت اعمال او تنها ادعای ولایت و دوستی است.

حجت الاسلام و المسلمین کربلایی بر اجرای عدالت، اصلاح و مبارزه با ظلم، فساد و انحراف تاکید کرد و گفت: این موارد از وظایف متولیان حکومت و مسئولین است؛ چرا که اینان عدالت و انصافشان برای دیگران خیر و برکت بیشتری دارد و جرم و فسادشان ضرر بیشتر.

انتخاب رهبر صالح و نپذیرفتن رهبر فاسد

وی بر پذیرش رهبر صالح و نپذیرفتن رهبر فاسد تاکید کرد و گفت: هر رهبر فاسدی در هر زمینه دینی و سیاسی باید برکنار شود و اگر این امر ممکن نبود باید با هر وسیله ممکن برای جلوگیری از قدرت یافتن اینان بر سرنوشت مردم تلاش کرد.

امام جمعه کربلا تصریح کرد: حضرت آیت الله سیستانی بار ها به انتخاب شخص صالح، پاک، شایسته و توانا در خدمت به مردم توصیه کرده اند، اما شخصی که به خاطر منافع شخصی و دنیوی مسئول می شود در تناقض با اصول امام حسین (ع) است و باید تمام رهبران فاسد را نپذیرفت و افراد صالح انتخاب شوند.

وی بر اصل اصلاح و امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: ترک این امر سبب تسلط فاسدین بر امور می شود.

حجت الاسلام و المسلمین کربلایی به رعایت مبانی انسانی در احقاق حق دعوت کرد و اشاره کرد: باید این مبانی حتی در تقابل با دشمنان حفظ شود و باید نفس بر صبر و عدم شتاب زدگی تربیت شود.

وی اشاره کرد: راستی گرایش اعتقادی به امام حسین (ع) در واقع ایمان و دوستی با تمامی دوازده امام است و راستی دوستی و پذیرش ولایت حضرت مهدی (عجل الله فرجه الشریف)، در گروه راستی دوستی با نواب ایشان، فقهای صالح و علمای عامل و زاهد در دنیا و راغب در آخرت است.

حجت الاسلام و المسلمین کربلایی تصریح کرد: راستی با التزام به فقیه عالم و پیروی از تمام دستورات و شیوه وی در تمامی زمینه های زندگی سیاسی و اجتماعی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha