جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین کشمیری گفت: پس از صدور فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی دشمنان متوجه شدند که اساس قدرت پیروزی عراق در قدرت مرجعیت نهفته است و به این نتیجه رسیدند که باید هرچقدر می توانند مرجعیت را تضعیف کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری در نشستی درباره مرجعیت و نقش و اهمیت و راز باقی ماندن و تاثیر آن در بقای مذهب سخنرانی کرد و گفت: کسی که تاریخ را به صورت دقیق از ابتدا تا کنون پیگیری کند به روشنی در می یابد که توطئه های زیادی علیه تشیع و برای نابودی و محو آن از نقشه جهان صورت گرفته و دشمنان در این راه از روش ها و ابزارهای گوناگون نیز استفاده کرده اند، اما خداوند سبحان با قدرت و اراده تخلف ناپذیر خود این مذهب را از هر گزندی حفظ کرده است.

دشمنان، نقاط قوت و ضعف تشیع را رصد می کنند

ایشان افزود: در هر درگیری که میان دو طرف رخ می دهد، هرکدام از طرف ها سعی می کند نقاط ضعف و قدرت طرف مقابل را بررسی کند بلکه بتواند آن نقاط قوت را از او بگیرد و بر نقاط ضعف او بیفزاید و تردیدی نیست که با رشد و قدرت گرفتن جدید تشیع در چهار دهه گذشته و ظهور و بروز آنها در عرصه بین المللی دشمنان آنها در حال بررسی این جامعه و یافتن نقاط ضعف و قوت آنها باشند تا در درگیری با تشیع از این نقاط استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری گفت: از سوی دیگر مراکز شرق شناسی و تحقیقاتی دشمنان تشیع در دانشگاه های علوم انسانی به نقش خود در حمایت از دستگاه های شیعه ستیز عمل می کند و بسیاری از این مراکز علمی و تحقیقاتی در مناطق مختلف جهان برای تهیه اطلاعات در زمینه شناسایی شیعیان اهل بیت(ع) مورد استفاده قرار می گیرند تا دشمنان بتوانند با استفاده از این معلومات به راحتی به شیعیان ضربه بزنند و از سوی دیگر گاهی از جریان های درون شیعی نیز برای ضربه زدن به تشیع استفاده می کنند و در وقت مناسب از آنها نیز استفاده می کنند.

دشمنان به خوبی می دانند که مرجعیت شیعه عامل بقا و استمرار تشیع است

ایشان ادامه داد: تردیدی نیست که این مراکز وابسته به دشمنان تشیع تا کنون به نقش مهم و تاثیرگذار مرجعیت در حفظ وحدت شیعه پی برده اند و می دانند که مرجعیت حافظ بقا و استمرار تشیع در طول دوران های گذشته تا امروز است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی ادامه داد: فتوای اخیر مرجعیت شیعه عراق در زمینه وجوب جهاد کفایی بر افرادی که توانایی جهاد و دفاع از عراق را دارند کامل ترین جلوه تاثیر مرجعیت دینی است و پس از آنکه نیروهای داعش در فاصله چند کیلومتری بغداد قرار گرفتند و بیش از 70 درصد خاک عراق را به تصرف خود درآوردند و همه به این نتیجه رسیدند که این مقدار از خاک عراق قابل بازپس گیری نیست و همه منتظر شنیدن خبر ورود داعش به بغداد بودند؛ در آن هنگام بود که فتوای مرجعیت شیعه تمام محاسبات را بر هم زد و جوانان عراق را بسیج کرد و همه آماده جانفشانی در راه دین و کشور و مقدسات شدند.

ایشان افزود: پیش بینی آمریکا و اروپا این بود که شکست و غلبه بر داعش به 30 سال زمان نیاز دارد، اما بسیج مردمی عراق با تکیه بر فتوای مرجعیت و با کمک نیروهای ارتش عراق توانستند در کمتر از سه سال در برابر داعش پیروز شوند و طبیعی است که این اتفاق برای استعمارگران و منافع آنها خوشایند نیست، زیرا برخی می خواهند عراق همواره ضعیف و شکست خورده باقی بماند.

توطئه های اخیر دشمنان برای تضعیف مرجعیت شیعه

رئیس مرکز اسلامی امام علی(ع) در لندن گفت: دشمنان ناگهان متوجه شدند که اصل و اساس قدرت پیروزی عراق در قدرت مرجعیت و رهبری این نهاد دینی نهفته است و به این نتیجه رسیدند که باید هرچقدر می توانند مرجعیت را تضعیف کنند و به فکر افتادند و نقشه کشیدند و توطئه های زیر را برای تضعیف مرجعیت طراحی کردند:

1. تشکیل و حمایت از جریان های انحرافی تشیع. در این زمینه ما شاهد ادعاهای دروغین مهدویت در دوره کوتاه گذشته بودیم با این ویژگی که اولین چیزی که این جریان ها از مردم می خواستند این بود که از مرجعیت جدا شوند و با آنها مرتبط شوند با این گمان باطل که این مدعیان با امام زمان(ع) در ارتباط هستند و مراجع مانه ظهور امام زمان هستند. این مدعیان فریبکار سراغ افراد کم سن و سال و زنان می زفتند تا بتوانند آنها را فریب دهند.

2. برخی جریان های خارج از تشیع نیز که معمولا در کشورهای غربی لانه کرده اند به این جریان ها اضافه شده و بیگانگان پول فراوان و تسهیلات رسانه ای در اختیار آنها قرار می دهند تا به دروغ پراکنی و انتشار اراجیف درباره مرجعیت و برنامه ها و نمایندگان مرجعیت بپردازند.

3. دشمنان از طریق برخی وابستگان به خود افرادی را که از لحاظ علمی و رفتاری شایستگی لازم را ندارند بر آن می دارند ادعای مرجعیت و رهبری تشیع کنند تا بدین ترتیب در میان شیعیان دودستگی ایجاد کنند و مشکلات اجتماعی ایجاد کنند و در همین راستا تا کنون در مدت زمان کوتاهی افراد زیادی ادعای مرجعیت کردند و در حد توانایی خود به جذب مردم پرداختند تا بتوانند در میان شیعیان بی نظمی و تشتت ایجاد کنند.

4. محاصره اقتصادی مرجعیت از طریق فشار بر مراکزی که برای مرجعیت وجوهات شرعی ارسال می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری ادامه داد: با وجود تمام آنچه گفته شد ما بر این باوریم که با وجود اینکه جریان باطل دست و پایی می زند، اما چیزی که می ماند راه و جریان درست و حق است و این گونه توطئه ها عمر و تاثیر چندانی ندارد و به زودی به شکست روبرو می شود و مذهب حق در طول تاریخ خود همواره در معرض این حملات و توطئه ها بوده اما خداوند سبحان همواره تشیع و مکتب اهل بیت(ع) را حفظ کرده تا به واسطه آن شریعت نبوی را حفظ کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha