جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با آیت الله اعرافی

حوزه/ امواج بین المللی انقلاب اسلامی ایران هنوز هم جای کار دارد و این ظرفیت بیش از این است که تاکنون به آن توجه شده است و مجلس جدید در بارور کردن و فعال سازی این ظرفیت عمیق نقش مهم و اثرگذاری می تواند داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه امروز در دیدار قاضی زاده هاشمی نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به تشریح اهمیت و فعال سازی ظرفیت های بین المللی انقلاب اسلامی در مجلس جدید شورای اسلامی پرداخت.

وی گفت: مجلس جدید شورای اسلامی نقطه آرمان ها و آرزوهای مردم است و لازم است با همدلی بیشتر و توجه به قدرت لایزال الهی به حل مشکلات کشور در زمینه های مختلف بپردازد.

امام جمعه قم توجه به ظرفیت های عظیم بین المللی انقلاب اسلامی را مهم دانست و در توصیه ای به مجلس جدید شورای اسلامی گفت: امواج بین المللی انقلاب اسلامی ایران هنوز هم جای کار دارد و این ظرفیت بیش از این است که تاکنون به آن توجه شده است و مجلس جدید در بارور کردن و فعال سازی این ظرفیت عمیق نقش مهم و اثرگذاری می تواند داشته باشد.

آیت الله اعرافی، افزود: گرچه صاحبان تریبون و رسانه ها به تحریم ها و مشکلاتی که از سوی ابرقدرت ها برای نظام اسلامی ایجاد کرده اند اشاره می کنند، اما باید دانست که در لایه های زیرین ارتباطات بین المللی،  انقلاب اسلامی دارای ظرفیت های عظیم بین المللی است و کشورهای زیادی هستند که می شود با آنها به خوبی کار کرد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت و جایگاه دانشگاه های کشور در این رابطه خاطر نشان ساخت: حوزه و دانشگاه نقش مهمی در توجه به این ظرفیت دارند و بسیار بیشتر از این  می تواند در فضای بین الملل اثرگذار باشند.

مدیر حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویکرد تحولی خوبی که در حوزه شکل گرفته است ابراز داشت: تلاش ما این است که حوزه بتواند ظرفیت علمی اش را بالاتر ببرد و بیش از پیش بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه و نظام اسلامی باشد.

وی با اشاره به برخی اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در حوزه، افزود: ما در طرح آمایش باید حداقل ۵۰ تفاهم نامه و اقدام مشترک را شناسایی کنیم و این باب وسیع باید استمرار پیدا کند، به طور مثال در الگوی آموزش و پرورش حداقل ۴۰ برنامه به امضای مدیر حوزه های علمیه و وزیر آموزش و پرورش رسید که شبیه این در سایر عرصه ها هم می شود به یک ارتباط و تعامل خوب دست پیدا کرد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت علم در دین اسلام خاطر نشان ساخت: بالاترین فیض الهی علم و دانش است اما اگر این علم و دانش توام با غفلت باشد و انسان نداند که این علم را خدای متعال به او داده است خودش می شود یک مانع بزرگ بر سر راه بندگی خداوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha