جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محرم

حوزه/ حجت‌الاسلام پشم فروش با اشاره به صدور مجوز ۴۰۰ هیئت برای اقامه عزای سیدالشهدا در اهواز، گفت: علاوه بر هیئت‌های محلی، تعداد ۶ هیئت شاخص در کلان‌شهر اهواز مجوز برگزاری مراسم گرفته‌اند که همگی آن‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شوند.

حجت‌الاسلام محمد پشم فروش، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به تعداد هیئات، حسینیه‌ها و مساجد مجوز گرفته جهت برگزاری مراسمات عزاداری در اهواز، اظهارداشت: تا شب گذشته درخواست صدور مجوز ۴۰۰ هیئت، مسجد و حسینیه را به تأیید رسانده‌ایم و آمار هیات ثبت شده در سامانه ملی بیرق برای خوزستان رتبه دوم کشور بعد تهران است .

وی با اشاره به ابلاغیه وزارت بهداشت، گفت: مراسم‌هایی که در مساجد و یا حسینیه‌ها برگزار می‌شود همچون اقامه نماز جماعت است، عزاداران با رعایت فاصله فردی از یکدیگر نشسته و مراسم هم در منبر و یک روضه‌خوانی خلاصه می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهواز اضافه کرد: همچنین بیش از ۲۵۰ مسجد پس از اقامه نماز جماعت جلسه منبر و روضه‌خوانی دارند.

حجت‌الاسلام پشم فروش با اشاره به هیئات شاخص اهواز، گفت: تعداد ۶ هیئت شاخص در کلان‌شهر اهواز مجوز برگزاری مراسم گرفته‌اند که همگی آن‌ها با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شوند.

وی در خصوص صدور مجوز برای تعزیه‌خوانی، اظهارداشت: در مجموع به حدود ۴۰ تعزیه با محدودیت جمعیت حداکثر ۳۰۰  نفر جمعیت مجوز برگزاری داده شده با این پیش‌فرض که مردم بر روی صندلی با فاصله از یکدیگر بنشینند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهواز در پایان اظهارداشت: ۷۰ درصد هیأت های زنجیرزنی اهواز نیز از شب ۵ محرم در فضای باز، شروع به عزاداری می‌کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha