جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ابوترابی فرد

حوزه/ هفتمین جلسه از سلسله نشست های اخلاقی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی به صورت برخط و مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در هفتمین جلسه از سلسله نشست های اخلاقی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران که ویژه مدیران، معاونین و اساتید حوزه های علمیه خواهران بود؛ با اشاره به نقش عمل در رسیدن انسان به کمال و سعادت گفت: یکی از بارزترین و برجسته‌ترین مصادیق این کلام مدرسه‌ی اباعبدالله الحسین(ع) است که نماد عمل صالح، نماد استقامت در صراط مستقیم و صبر و پایداری است.

وی با بیان اینکه مراتب و درجات عمل صالح بسیار متفاوت است تصریح کرد: باید تلاش نمود عمل صالح را شناخت و به بهترین و برترین عمل صالح دست یافت. انسان با توجه به مراتب ایمان و مراتب معرفت از توانایی بیشتری برای شناسایی عمل صالح برخوردار است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه ایمان و عمل صالح در یکدیگر تأثیر متقابل دارند ابراز داشت: با عمل صالح انسان به مراتب بالای ایمان راه پیدا می‌کند. ایمان مشعل پرفروغی است برای هدایت ما به سوی عمل صالح.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌هایی که زمینه‌ی تأثیرگذاری عمل را در تکامل انسان و جامعه فراهم می‌آورد، تداوم در عمل صالح است.

امام جمعه موقت تهران گفت: کسی که آراسته به عمل صالح بشود و عمل صالحش تداوم پیدا کند؛ اهل استقامت و آراسته‌ به صبر و پایداری می شود.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) تصریح کرد: اگر بخواهیم تفاوت و فاصله‌ی استقامت و صبر را بدانیم باید در حادثه‌ی کربلا و اسارت حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) دقت کنیم. آنچه در کربلا موج می‌زند استقامت و ایستادگی و پایداری است اما آنچه در کاروان کربلا موج می‌زند صبر است و به مراتب از استقامت و ایستادگی سخت‌تر و دشوارتر است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد حادثه‌ عاشورا را مبدأ تحول در تاریخ اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: حادثه‌ عاشورا مبدأ تحول در تاریخ اسلام است و دلیل آن درس ماندگاری است که در مدرسه عاشوراست. آثاری که در تربیت انسان‌ها و رشد و تعالی آن‌ها مشاهده می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha