دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ نشست خبری مدیر آموزش سازمان تبلیغات اسلامی

حوزه/ مدیرکل آموزش سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در ایام شوع کرونا دوره های آموزشی خود را در دو بخش آنلاین و آفلاین برگزار کردیم که حدود ۱۱۰۰۰نفر تحت این دوره ها قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مهدی متقی فر در نشست خبری با موضوع آموزش های مبلغین ویژه محرم که  امروز در موسسه فرهنگی تبیان برگزار شد، گفت: با توجه به وضعیت پیش آمده در کشور، لازم بود تدابیری برای آموزش روحانیون و مبلغین سراسر کشور بیندیشیم؛ در این راستا دوره های آموزشی خود را در دو بخش آنلاین و آفلاین برگزار کردیم که حدود ۱۱۰۰۰نفر تحت این دوره ها قرار گرفتند.

وی افزود: این دوره ها که هر سال با عنوان همایش «طلایه داران» برگزار می شد و اساتید مطرحی هم در این همایش ها حضور داشتند، اما امسال به صورت مجازی و از طریق سامانه ای با عنوان «مبشران» برگزار گردید.

حجت الاسلام متقی فر عنوان داشت: طلاب و مبلغین سراسر کشور توانستند از طریق این دوره ها با موضوعات بروز، همچون شیوه تبلیغ نوین، روش های ارتباط مؤثر، مخاطب شناسی و سایر موضوعات روز آشنایی پیدا کنند.

وی گفت: یکسری از دوره ها به صورت آفلاین بودند و به صورت ضبط شده در سامانه مبشران بارگذاری شده اند.

مدیرکل آموزش سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت تبلیغ در فضای مجازی اظهار داشت: تبلیغ در فضای مجازی که نیاز روز مبلغان هست هم در آموزش های مجازی قرار داشت.

وی تصریح کرد: نکته ی حائزاهمیت این است که سامانه ی مبشران که از سال گذشته شروع به فعالیت نموده است، یک فضای بروزی را برای مبلغین و روحانیون مستقر فراهم کرده و هر شخص که در این سامانه عضو می شود یک پنل شخصی دارد که از طریق آن می تواند دوره هایی که در آن ها شرکت کرده را مشاهده، در دوره های جدید ثبت نام و نیز مدرک پایان دوره ها را از طریق همین پنل دریافت نماید.

حجت الاسلام متقی فر گفت: در حال حاضر مخاطبین سامانه مبشران ۱۱۰۰۰ نفر هستند که شامل مبلغین، مبلغات و خانواده های روحانیون مستقر در نقاط مختلف سراسر کشور می شوند.

وی افزود: در فواصل زمانی مختلف این دوره ها را برای مبلغین داریم.

مدیرکل آموزش سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تا قبل از شیوع ویروس کووید ۱۹، دوره ها به صورت حضوری برگزار می شد، ولی با آمدن کرونا، همه ی دوره ها به جهت حفظ سلامتی مبلغان، به صورت مجازی برگزار می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه ی ویژه ی ایام کرونا برای تغذیه فکری و روحی این عزیزان بسته ای تحت عنوان زندگی مؤمنانه که شامل مدیریت مسائل اقتصادی خانواده، تعاملات خانوادگی و موضوعاتی طراحی شد.

حجت الاسلام متقی فر گفت: نکته ی دیگر در مورد دوره های ویژه محرم، دوره ویژه مبلغات است که با عنوان «هُدات» و با محوریت موضوع فرزندآوری و رشد جمعیت در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به گسترده تر شدن فضای تبلیغ در سازمان تبلیغات اظهار داشت: تبلیغ از سوی سازمان تبلیغات گسترده تر از قبل تعریف شده و مکان ها و فضاهای جدیدی در برنامه های تبلیغی در نظر گرفته شده است؛ اما در حال حاضر به دلیل محدودیت های کرونایی، مبلغان بیشتر در فضای مجازی و رسانه ای اقدام به فعالیت نموده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش سازمان تبلیغات اسلامی، ۲۰ هزار نفر مخاطب شامل فعالین فرهنگی سراسر کشور غیر از روحانیون دارد و اینها تحت آموزش های این اداره قرار می گیرند تا اثرگذاری بیشتری را از فعالیت های آن ها در سطح کشور شاهد باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha