سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فیاضی ، رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: همزمان با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، سلسله مباحث معرفتی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار کرد: همزمان با ایام عزاداری ماه محرم سلسله مباحث معرفتی استاد  فیاضی، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در ماه محرم‌الحرام همه‌روزه ساعت ۱۸ در صحن حیاط مدرسه امام خمینی (ره) با حضور حوزویان مرکز استان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نشست به مباحث اخلاقی و پرسش و پاسخ به شبهات روز پرداخته می‌شود و عموم طلاب و حوزویان می‌توانند در آن شرکت کنند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه از برگزاری جلسات سخنرانی و عزاداری ویژه دهه محرم در مدارس علمیه خراسان شمالی خبر داد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: با توجه به لزوم برگزاری مجالس متعدد جهت مراعات سلامتی مردم عزیز و عزاداران حسینی، قرارگاه جهادی کریم اهل‌بیت (ع) و مدارس علمیه اقدام به برگزاری جلسات عزاداری جهت بهره‌مندی جوانان و عموم مردم شریف استان از فیض مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) کرده‌اند.

وی افزود: این مراسم در بجنورد در فضای باز مدارس برادر و خواهر و در شهرستان‌ها نیز به‌صورت روزانه این مراسم در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در بخش دیگری از سخنان خود از اهدای خون توسط طلاب و روحانیون حوزه علمیه خراسان شمالی همزمان با دهه نخست ماه محرم خبر داد و اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن ایام محرم‌الحرام و عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) و با توجه به نیاز کشور در شرایط کنونی به اهدای خون اساتید، طلاب و روحانیون خراسان شمالی در این ایام به پویش نذر خون پیوسته و با حضور در پایگاه انتقال خون این اقدام نیکو را انجام دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha