چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
توطئه رسانه ای بی بی سی علیه ایران

حوزه/ در حالی که هیئات و عامه مردم عزادار خون خدا در جمع بین اقامه ی عزا و نیز رعایت اصل سلامت، نمره بالای قبولی گرفته اند، اما همچنان رسانه های معاند بر اساس خط مشی از پیش تعیین شده به اَنحای مختلف در پی هجمه به هیئات و برنامه عزاداری آنان هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، هفته ها پیش از فرارسیدن ماه عزای سید و سالار شهیدان مشخص بود که در تداوم دوگانه سازی های کاذب این چندماهه، رسانه های جبهه استکباری به بهانه شیوع کرونا به دنبال زیر سؤال بردن اهمیت برگزاری مراسم های عزاداری دهه اول محرم هستند.

در این میان آن چه مسلم است این که کینه توزی رسانه روباه پیر علیه مقدسات دینی شیعیان به خصوص دستگاه عظیم امام حسین(ع) تمام ناشدنی است، چه آن که در آخرین نمونه اش بی بی سی فارسی، در راستای القای دوگانه سلامت و عزاداری، تصاویر عزاداری ماه محرم را در اخبار مربوط به انتشار آمار روزانه مبتلایان به کرونا انتخاب کرده، بی آن که کوچکترین اشاره ای به حجم سفرهای برخی از مردم به شمال کشور به خصوص استان مازندران به عنوان یکی از استان های قرمز کرونایی داشته باشد.

آنان که اندک انصافی داشته اند به راحتی تأیید و تصدیق کرده اند که امسال هیئات مذهبی با وجود شرایط سختی که برای اقامه عزای حضرت سیدالشهدا(ع) داشته اند اما عموماً نکات و دستورالعمل های مطرح شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت کرده اند چه آن که به تعبیر معاون فرهنگی و امور تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، در بازرسی های صورت گرفته این سازمان از ۲۵ هزار هیئت مذهبی در کشور، ۹۶ درصد از آن ها، موارد بهداشتی را رعایت کرده اند و در همین بازرسی ها مشخص شده که ۷۸ درصد از هیئات از فضای باز و ۲۲ درصد از هیئات از فضای مسقف با رعایت فاصله گذاری استفاده نموده اند.

در حالی که هیئات و عامه مردم عزادار خون خدا در جمع بین اقامه ی عزا و نیز رعایت اصل سلامت، نمره بالای قبولی گرفته اند، اما همچنان رسانه های معاند بر اساس خط مشی از پیش تعیین شده به اَنحای مختلف در پی هجمه به هیئات و برنامه عزاداری آنان هستند.

الحق و الانصاف باید گفت که دهه محرم امسال شاهد ترکیب زیبای شور و شعور حسینی در مراسم های مذهبی بوده ایم به طوری که هیئات جلوه های زیبای نظم و برنامه ریزی را به نمایش گذاشتند و با تبعیت از نظر بزرگان و به خصوص رهبر معظم انقلاب، نشان دادند که هیئتی ها بیش از سایرین، دغدغه حفظ سلامت مردم و رعایت قوانین و مقررات را دارند.

نیز باید گفت که دهه محرم امسال، عقلانیت شیعه بار دیگر بر جهانیان هویدا گشت به این معنا که برای پیروان صدیق این مکتب، هم سلامت انسان ها مهم است و هم اقامه عزای سید و سالار شهیدان امری است ضروری، چه آن که هویت شیعه بدان وابسته است و عرض ارادت به حضرت ثارالله (ع) تعطیل شدنی نیست.

از سویی امسال، پخش تلویزیونی و اینترنتی برنامه هیئات بزرگ نشان داد که می توان با خلاقیت و ابتکار، همچنان شور و حرارت حسینی را در جامعه برقرار نگه داشت و از سویی بهانه را از دست دشمنان اهل بیت(ع) برای تخطئه این دستگاه عظیم انسان ساز و هویت بخش گرفت.

سید محمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha