سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سروستانی

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: مستضعفان عالم با الگوگیری از قیام عاشورا در حال رهایی از ظلم و ستم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی پیش از ظهر امروز در مراسمی به مناسبت تاسوعای حسینی با تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: قیام حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام همان‌طور که خود آن حضرت در ابتدای حرکت بیان داشتند برای احیای ارزش‌های الهی و دینی، مبارزه با منکرات و شناخت معروف‌ها در جامعه بود.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اضافه کرد: حضرت امام حسین(ع) به مقابله با طاغوت و طاغوتیان پرداخت و جان خود، فرزندان و یاران خود را در راه خدا تقدیم کرد.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) با خدا معامله کرد و در این مسیر توانست طاغوت را شکست دهد هرچند که علی‌الظاهر در مقابل لشکر عمر سعد شهید شد اما این شهادت حیات جاویدان برای وی شد و مصداق بارز آیه « و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون» شد.

حجت‌الاسلام سروستانی ادامه داد: امروز نام امام حسین(ع)، یاد امام حسین (ع)، راه و اندیشه‌های آن حضرت است که توانسته الگویی باشد تا جهان بشریت بتواند برای همیشه به عنوان کشتی نجات و الگوی هدایت آن را فرا راه خود قرار دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: امروز پرچم مبارزه با طاغوت را امام حسین (ع) عَلَم کرده و رفته رفته هرچه از زمان بگذرد، مسیر نورانی اسلام و جایگاه رفیع آن در سطح جهان بسیط تر می‌شود.

 وی تأکید کرد: حضرت امام حسین(ع) این درس را به بشر داد که امور زندگی و اداره جامعه بشری تنها باید با نگاه خدامحوری باشد و هر نگاهی غیر از خدامحوری پوچ و بیهوده و محکوم به زوال و نابودی است و آن کاری که برای خدا انجام شود برای همیشه پایدار خواهد بود.

حجت‌الاسلام سروستانی افزود: تاسوعا و عاشورای حسینی انسان را به یاد مصائب کربلا محزون می‌کند، زیرا در این روز عزیزترین فرد نزد پیامبر اسلام (ص) مظلومانه به شهادت رسیدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اضافه کرد: امروز در جهان اندیشه‌ها، شجاعت، دلیری و استقامت امام حسین علیه‌السلام درس بزرگی برای جامعه بشری است و مستضعفین عالم با الگوگیری از قیام عاشورا در حال رهایی از ظلم و ستم هستند.

وی ابراز داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی و الگوگیری حضرت امام خمینی (ره) از قیام حسینی، جهان کنونی که از ستم و جنایت ظالمان رنج می‌برد، به سمت رهایی از این سیستم در حال عبور است و شاهدیم که برخی مستکبران و گروه‌هایی که خود را مدعی قدرت در جهان می‌دانستند مضمحل شده و بلوک غرب در مسیر سقوط قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام سروستانی تأکید کرد: قرآن کریم ما را به صبر و استقامت دعوت می‌کند و باید در مقابل ظالمان و ستمگران نهراسیم و راه اسلام را دنبال کنیم و از هر ظرفیتی که داریم استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha