جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سید موسی محمودی

حوزه/مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: طلاب و روحانیون موظف هستند نسبت به تبیین قیام عاشورا در هیئت ها و مجالس عزا کوشا باشند تا خدایی ناکرده داشته های مکتب عاشورا در دام تحریف دشمنان نیفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی امروز در مراسم عزاداری طلاب مدرسه سفیران هدایت بیجار، اظهار داشت: قیام و نهضت عاشورا بی شک سرچشمه ای عظیم، معنوی و اخلاقی دارد که این موارد باید برای جامعه اسلامی رمزگشایی شود.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: باید مخاطب و عزادار حسینی به خوبی از علل قیام فرزند رسول الله (ص) اطلاع داشته باشد تا بهتر بتواند با این حضرت  ارتباط برقرار کند و عمق این نهضت را بهتر لمس نماید.

این استاد حوزوی ادامه داد: شما طلاب و روحانیون که در جامعه اسلامی نقش مبلغین دین را برعهده دارید، موظف هستید که نسبت به تبیین قیام عاشورا در هیات ها و مجالس عزا کوشا باشید تا خدایی ناکرده داشته های مکتب عاشورا در دام تحریف دشمنان نیفتند.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: حضور در مجالس عزای حسینی اجری معنوی و بسیار بالایی دارد، لذا باید در این مجالس علاوه بر شور حسینی به شعور والای حسینی دست پیدا کنیم، زیرا نهضت کربلا و امام حسین علیه السلام بر اساس منطق، حفظ دین و شعائر به وقوع پیوست.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: مورد دیگری که لازم به یادآوری است، محتوای اشعار مداحان و روضه خوانان است. کسی که افتخار مداحی اهل بیت علیهم السلام را دارد باید ابتدا به صورت کامل تاریخ اسلام به ویژه زندگی ائمه اطهار را مطالعه کرده باشد و مهمتر از این امر، استفاده از اشعاری است که هم از نظر تاریخی مستند باشد و هم اینکه حقایق را بیان کند.

این استاد حوزوی تصریح کرد: متاسفانه در اشعار برخی از مداحان به عینه دیده می شود که جایگاه ائمه اطهار(ع) بسیار پایین بیان می شود، در حالی که ائمه(ع) با توجه به معصومیتی که خداوند متعال به آنها عطا کرده بود، افرادی مصمم، استوار و شجاع بوده اند.

حجت الاسلام محمودی در پایان سخنان خود گفت: از مسئولان هیئت ها و مجالس دینی می خواهیم که همواره مواظب نفوذ جریان های ضددین و شریعت باشند؛ زیرا این جریان ها به دنبال ایجاد این فضای افراط و تفریط در مجالس و هیات های عزاداری هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha