سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 916787
۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
همایش

حوزه/ ماموستا اقبال بهمنی در جمع مردم سنندج گفت: یکی از ویژگی های بسیار مهم نهضت عاشورا این است که در چارچوب و ظرف زمان خاصی خلاصه نمی شود و در همه ادوار و اعصار همچنان جاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، ماموستا اقبال بهمنی، پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری که در امامزاده هاجره خاتون شهر سنندج برگزار شد، گفت: هر مسلمانی باید با بصیرت دینی و سیاسی امام حسین (ع) و یزید زمان خود بشناسد.

رئیس مرکز اسلامی سنندج با اشاره به اینکه دیندار باید همواره بصیرت داشته باشد، گفت: بسیاری از مسلمانان و اهل کوفه، امام حسین (ع) را می دیدند و سخنان حق ایشان را می شنیدند، ولی افسوس که حضرت را گم کردند و در صحرای کربلا نه تنها ایشان را تنها گذاشتند، بلکه برخی در مقابلش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های بسیار مهم نهضت عاشورا این است که در چارچوب و ظرف زمان خاصی خلاصه نمی شود و در همه ادوار و اعصار همچنان جاری است.

ماموستا بهمنی در ادامه به علل شکل گیری نهضت کربلا اشاره کرد و گفت: دین رسول الله(ع) در زمان یزید مسیر اصلی خود را گم کرد، لذا امام حسین (ع) برای احیای دوباره اسلام و دین جدش در مقابل دستگاه ظلم و جور بنی امیه قرار گرفت.

رئیس مرکز اسلامی سنندج گفت: یکی دیگر از اهداف امام حسین (ع) از قیام کربلا، احیای سنت نبوی امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی اظهار کرد: مردم اهل سنت کردستان هر ساله با حضور در امامزاده هاجره خاتون سنندج، ارادت و محبت خویش به امام حسین علیه السلام و اهل بیت را نشان می دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha