پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نعمت الله آزموده

حوزه/ مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی با بیان اینکه شبکه ارتباطات و تعاملات ائمه جمعه یکی از مؤلفه‌های قدرت و اقتدار کشور است، افزود: در یک نگاه استراتژیک، وجود این شبکه گسترده و عمیق ارتباطات و تعاملات ائمه جمعه سراسر کشور یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های قدرت نرم جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، امروز در نشستی با اعضای ستاد نماز جمعه، با اشاره به جایگاه این آئین عبادی سیاسی در جامعه، اظهار کرد: نهاد مبارک نماز جمعه، شبکه‌ای نورانی و استثنایی در برخورداری از ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی است.

وی افزود: این نهاد خوش‌ظرفیت با جایگاه منحصربه‌فرد خود و به‌ مثابه سلسلة‌الذهبی که امتداد و اتساع شبکه الهی امام المسلمین در حوزه‌های مختلف راهبری جامعه، در عرصه خدمتگزاری به نظام و جامعه اسلامی ایران، دارای دو نوع توانمندی نرم است.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: ماهیت این توانمندی، در قالب مجامع و شوراها و از جنس ارتباطات ایمانی و تعاملات مؤمنانه است که در نوع اول به شکل تعامل با بدنه اجرایی، مسئولین و مدیران منطقه امامت و در نوع دوم با ارتباطات متکثر و متنوع با بدنه جامعه، قاطبه مردم و با تمام برش‌های قشری و صنفی شهروندان محل امامت تحقق می‌یابد.

وی با بیان اینکه شبکه ارتباطات و تعاملات ائمه جمعه یکی از مؤلفه‌های قدرت و اقتدار کشور است، افزود: در یک نگاه استراتژیک، وجود این شبکه گسترده و عمیق ارتباطات و تعاملات ائمه جمعه سراسر کشور یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های قدرت نرم جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: این شبکه ارتباطی به‌مثابه شاهرگ‌ها و بافت‌های پیوندی جامعه، هرچه کاراتر، فعال‌تر، منسجم‌تر و بی‌لُکنت‌تر باشد به همان نسبت اعتماد، درک متقابل، همکاری، مشارکت، تعهّد، مسئولیت‌پذیری، برادری، وحدت و همبستگی، روحیه کار جمعی و احساسِ هویت ملی و در یک کلمه سرمایه اجتماعی نظام اسلامی که سرمایه اصلی آن نیز محسوب می‌شود بیشتر و بیشتر می‌شود و با بالا رفتن سطح این سرمایه ذی‌قیمت، اقتدار کشور افزایش پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با این منطق، سرّ توصیه‌های مکرر و تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر برقراری ارتباطات و تعاملات هرچه بیشتر و عمیق‌تر در جامعه و بین آحاد مسئولین و مردم به‌خوبی روشن می‌شود.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: معظم له در این خصوص می‌فرمایند: «ما مسئولان، بدون حمایت مردم چیزی نیستیم و نمی‌توانیم کاری بکنیم. ارزش و اقتدار و توانایی ما در صحنه بین‌المللی و در مقابل توفان‌ها، به پشتیبانی مردم است و این نظام بحمدالله امروز مردمی‌ترین نظامِ دنیاست. نسبت و ارتباط بین مسئولان و این مردم، ارتباط ایمان، عاطفه و اعتماد است. این ارتباط و این‌گونه رابطه و پیوند، در دنیا نظیر ندارد.»

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha