پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انتصاب آیت الله مقتدایی به مدیریت بیت تاریخی امام خمینی (ره)

حوزه/ امروز در دوران غیبت امام عصر(عج) علما پرچمدار انبیاء هستند و گل سر سبد علمای دین، امام خمینی(ره) بوده اند  که از این خانه کوچک حرکت انقلابی خود را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم، آیت الله مقتدایی به مدیریت بیت تاریخی امام خمینی (ره) در قم منصوب شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی در این مراسم که در محل بیت تاریخی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد،  با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم گفت: یکی از ثمرات و برکات وجود مبارک امام حسین(ع) این انقلاب اسلامی است که امام فرمودند "ما هرچه داریم از محرم و صفر است".

وی افزود: خدا را شکر می کنیم که نعمت بزرگ انقلاب اسلامی را به برکت پیروی از اهل بیت(ع) و به ویژه سیدالشهدا(ع) به ما دادند؛ همه مناسبت های انقلاب اسلامی توام با مناسبت های مذهبی بوده است و نسل جدید باید این را بداند که ۱۵ خرداد سال ۴۲ دوازدهم ماه محرم بوده است و سحرگاه دوازدهم ماه محرم امام راحل(ره) را از این بیت دستگیر کردند و واقعه مهم ۱۳۴۲ آغاز شد که در آخر هم به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

حجت الاسلام والمسلمین  محمدی عراقی خاطر نشان ساخت: نقاط اوج انقلاب اسلامی مربوط به امام حسین(ع) بوده است و این جمله امام راحل(ره) عین حقیقت است که "ما هر چه داریم از محرم و صفر است".

وی گفت: هدف از این جلسه در درجه اول تجدید یاد آن بزرگانی است که بر محور این بیت شریف واقعا بوده اند و در این خانه خدمت کرده اند و در طول تاریخ این خانه های گلی و محقر منشأ خدمت ها و حرکت های بزرگ الهی بوده است.

 رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم ابراز داشت: این سنت الهی است و انسان های بزرگ اینگونه بوده اند که همواره مورد ابتلا واقع می شدند و خوشبختانه در انقلاب اسلامی ایران به برکت هدایت های امام و رهبری دشمنان نتوانسته اند کاری انجام دهند چرا که همیشه خطر بزرگتر بعد از انقلاب ها بوده است و شیاطین متوسل به خدعه می شوند و بعد از رحلت پیامبر اسلام هم این اتفاق افتاد و ونهضت بزرگ آن حضرت به انحراف کشیده شد و حکومت های  بنی امیه و بنی عباس به وجود آمدند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی خاطر نشان ساخت: حضرت ابراهیم(ع) بعد از آن امتحانات دشوار به مقامت امامت رسیدند و پاداش بلای عظیم رسول خاتم و صبر بر این بلا این است که تا قیامت این پرچم برافراشته است و این سلسله زنجیروار مصیبت ها و بلاها و سختی ها همه برای تقرب به سمت خداست.

وی گفت: در هر حال خوشبختانه این شجره نبوت و امامت ادامه پیدا کرده است و امروز نیز در دوران غیبت امام عصر(عج) علما پرچمدار انبیاء هستند و نقطه اوج و گل سر سبد علمای دین امام راحل بوده اند  که از این خانه کوچک حرکت انقلابی خود را آغاز کردند.

 رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم خاطر نشان ساخت: حفظ این انقلاب اگر از اصل آن سخت تر نباشد آسان تر هم نیست و مهم ترین نقش را در این زمینه یاران صدیق و باوفا و با استقامت امام راحل دارند که در آن خط و در آن مسیر واقعی اسلام و انقلاب امتحانات زیادی داده اند و ثابت قدم بوده اند و آیت الله مقتدایی یکی از این یاران صدیق است که امروز شاهد تشریف فرمایی ایشان برای مدیریت این بیت شریف هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha