پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امر به معروف

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در آیات قران و روایات ائمه معصومین (ع) گفت: امام حسین علیه السلام با قیام خود اهمیت و ارزش امربه معروف و نهی از منکر را بالا برد و حضرت حاضر به شهادت خود وعزیزانش و اسارت خانواده خود شد اما مبارزه با ظلم و یزید فاجر را ترک نکرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، وحیده محمدلو امروز در دوازدهمین روز از مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، با اشاره به این‌که امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین پیام‌های امام‌حسین (ع) بود، اظهار داشت: مسئله امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین فروعات دین اسلام است که در آیات محتلف قرآن به آن تاکید شده است.

وی با تاکید بر این‌که یکی از مقدمات امر به معروف و نهی از منکر علم به معروف و یا منکر بودن مسئله است، ادامه داد: علم به منکر بودن فعل انجام شده، احتمال تاثیر در طرف مقابل، عدم داشتن مفسده و اصرار شخص به گناه از شرایط نهی از منکر است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی، افزود: امام حسین علیه السلام با قیام خود اهمیت و ارزش امربه معروف و نهی از منکر را بالا برد و حضرت حاضر به شهادت خود وعزیزانش و اسارت خانواده خود شد، اما مبارزه با ظلم و یزید فاجر را ترک نکرد.

وی تصریح کرد: بنابر روایت ائمه معصومین (ع) مؤمنین آینه همدیگر هستند و باید نسبت به هم خیرخواه بوده و همدیگر را به خوبی‌ها راهنمایی کرده و از بدی‌ها نهی کنند.

محمدلو در ادامه با اشاره به شهادت امام سجاد (ع) بیان داشت: امام سجاد (ع) پیام‌آور قیام عاشورا بود و بعد از واقعه کربلا همراه اسرا از خون سیدالشهدا دفاع کرد و با ظلم مبارزه کرد و در طول اسارت مدام از از کمک‌های شبانه امام حسین (ع) به نیازمندان و آثار جراحات این کار بر امام یاد می‌کردند و به مردم کوفه و شام گوشزد می‌کردند که اموی‌ها پاره تن رسول خدا را با ظلم به شهادت رساندند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha