پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: ائمه جماعت و جمعه ضرورت حضور پلیس برای ایجاد امنیت و آرامش را برای مردم تبیین کنند.

به گزارش خیرنگارخبرگزاری حوزه در «قزوین» حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار جانشین فرمانده کل نیروی انتظامی کشور با عرض تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اظهار کرد: در آیه ۱۲۶ سوره بقره خدای متعال ما را دعوت می‌کند که سخنان حضرت ابراهیم(ع) را پس از بنای خانه خدا در مکه گوش دهیم.

امام جمعه قزوین افزود: حضرت ابراهیم(ع) پس از بنای خانه کعبه می‌فرماید؛ خدایا اینجا را شهری امن قرار بده، از این دعا مشخص می‌شود که در آن زمان مکه هنوز به صورت شهر نبوده است.

وی ادامه داد: این آیه از سوره بقره نشان می‌دهد که امنیت از همه ضروریات زندگی و درمان و بهداشت واجب تر است. این موضوع را زمانی که ویرانه‌های حلب را در سوریه مشاهده کردیم به خوبی فهمیدیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: حضرت ابراهیم(ع) در ادامه دعای خود در کنار خانه کعبه می‌فرماید؛ خدایا اهالی این شهر را از ثمرات و نعمات خود بهره مند کن و در ادامه می‌گوید فقط کسانی را که به تو ایمان دارند رزق عطا فرما؛ اما خدای متعال می‌فرماید من این دنیا یعنی رزق قلیل را به کافران هم می‌دهم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: البته کافران به واسطه کفر و شرک و بی ایمانی خود از خلق عظیم و حکمت و ارتباط با خدا به عنوان خیر کثیر بی بهره هستند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به زحمات کادر نیروی انتظامی ابراز کرد: کارکنان و فرماندهان نیروی انتظامی جایگاه باعظمتی دارند و شما عزیزان تجلی بخش امنیت از سوی خدای متعال بر روی زمین هستید.

امام جمعه قزوین یادآور شد: پیش از انقلاب مردم ایران حتی در منازل خود امنیت نداشتند، با مقایسه این روزها با دوران پیش از انقلاب می‌توان گفت با گذشت بیش از چند دهه از پیروزی انقلاب، ارتقای معنویت در نیروی پلیس مشهود است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: حضور پلیس در عرصه‌های خدمت در همه دوره‌های انقلاب به خوبی دیده می‌شود و حضور شما در هر مکانی برای مردم آرامش بخشی دارد. فداکاری و ایثارگری و پای دین خدا بودن و ایستادگی برای حفظ امنیت مردم از شاخصه‌های پلیس جمهوری اسلامی است.

وی گفت: هر قطره خونی که به واسطه امنیت و آسایش بر زمین ریخته شده است عمق محبت مردم را نسبت به شما بیشتر می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: در ایام فتنه و آشوب که در هر دوره ای رخ داده شده بود شاهد زحمات نیروهای پلیس در کنار نیروهای سپاه پاسداران و عزیزان استانداری و فرمانداری بودیم که الحمدالله این فتنه‌ها به خیر گذشت.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه آیات ۱۹۱ تا ۲۱۷ سوره بقره یک نکته ای را با محوریت فتنه به ما یادآوری می‌کند، اذعان کرد: در این آیات می‌خوانیم فتنه از قتل بزرگتر و بدتر است؛ حوادث فتنه ۸۸ به خوبی این آیات را برای ما تعبیر و تفسیر کرد. در فتنه نوامیس به خطر می‌افتد و ناامنی و قتل به وجود می‌آید و خانه‌ها به آتش کشیده می‌شود و دلواپسی‌ها و دلشوره‌ها افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در ماجرای مدیریت و مقابله با فتنه‌ها نقش نیروی انتظامی بسیار پررنگ است و توده‌های مردم در کنار پلیس می‌توانند آرامش را به شهرها بازگردانند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در اجرای رسالت سنگین ایجاد امنیت باید همه مسئولان با یکدیگر هم افزایی کنند؛ همچنین ائمه جماعت و جمعه ضرورت حضور پلیس برای ایجاد امنیت و آرامش را برای مردم تبیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه هر نوع خدمتی باید در عرصه امنیت به کار گرفته شود، ابراز کرد: نگاه تربیتی ائمه جمعه می‌تواند بسیار زیاد در کمک به نیروهای پلیس موثر واقع شود.

وی بیان کرد: وجود امنیت برای شهرهایی ‌که جدیداًَ تأسیس می‌شود بسیار حائز اهمیت است، برای نمونه برای شهرک مهرگان که تازه تأسیس است اگر از ابتدای شکل گیری آن شاهد حضور جدی نیروهای پلیس می بودیم این حضور اولیه کار را برای همیشه برای نیروهای پلیس آسان می‌کند. اما در غیر این صورت در ایجاد امنیت با مشکل روبرو خواهید شد.

امام جمعه قزوین در پایان گفت: از سردار حاجیان و مجموعه مدیران استان برای حفظ امنیت تشکر می‌کنیم و از خدای متعال می‌خواهیم که شفاعت سیدالشهدا را در روز قیامت قسمت و روزی همه ما کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha