پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ جلسه درس اخلاق آیت الله شب زنده دار در مسجد اعظم

حوزه/ عضو فقهای شورای نگهبان گفت: پس از تشکل حکومت اسلامی توسط حضرت امام(ره) و رهبری آیت الله خامنه ای توقع جهانی از حوزه پیدا شده است و اگر می خواهیم حوزه پاسخگوی نیاز های جهانی باشد باید در رشته های مختلف علوم اسلامی مانند ادبیات حرف اول را بزنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله محمد مهدی شب زنده دار، پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح سال تحصیلی حوزه علمیه استان فارس که در مصلای قدیم نماز جمعه شیراز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، شناخت حوزه علمیه و مکتب امام صادق(ع) را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: باید طلاب را همان طور که مذهب ما جعفری است جعفری تربیت کنیم.

عضو فقهای شورای نگهبان با تصریح اینکه حوزه امام صادق(ع) از باب تعالیم و رشته های قرآنی، کلام و فقه و ... بسیار جامعه بوده است، عنوان کرد: حوزه مبارکه علمیه که در حقیقت ادامه حوزه امام صادق(ع) است در صورتی می تواند موفق باشد که جامع باشد یعنی در تمام رشته های مورد نیاز باید فعالت کند.

وی خاطرنشان کرد: پس از تشکل حکومت اسلامی توسط حضرت امام(ره) و رهبری آیت الله خامنه ای توقع جهانی از حوزه پیدا شده است و اگر می خواهیم حوزه پاسخگوی نیاز های جهانی باشد باید در رشته های مختلف علوم اسلامی مانند ادبیات حرف اول را بزنیم، لذا مسئولان حوزه برنامه های مطلوبی را تدوین کنند و دانش آموختگان نیز همت گمارند تا بتوانند خود را مسلح به علم و آمادگی های مختلف کنند.

آیت الله شب زنده ادامه داد: در حوزه علمیه قم مدیرت محترم زحمت کشیدند برنامه ۵ ساله ای را تدوین کردند که در شورای عالی مورد بحث است و امیدواریم اساتید و مدیران با پیگری و پیاده کردن برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت که در راستای همین برنامه ۵ ساله تدوین می شود، بتوانند حوزه علمیه تراز حوزه علمیه امام صادق(ع) را به منصه ظهور و تحقق برسانند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی عرفانیان IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    0 0
    با سلام و احترام: بسیارعالی بود با تشکر از زحمات بی شائبه ی اساتید ِ فرزانه و فرهیخته ی حوزه و دانشگاه درحیطه ی پژوهشگاه قضایی. وَمِن الله ِ التوفیق و علیه التکلان مهدی عرفانیان