سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
این هفته در تاریخ

حوزه/ «این هفته در تاریخ» هیسپان تی وی در این هفته نگاهی خواهد داشت به موضوعات کودتای نظامی در شیلی به رهبری ژنرال آگوستین پینوشه در سال ۱۹۷۳ که موجب سرنگونی دولت سالوادور آلنده، رئیس جمهور سوسیالیست شیلی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، برنامه «این هفته در تاریخ»Esta semana  en la historia  از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی به مرور مهم ترین اتفاقات در تاریخ  اشاره دارد و رویدادها را با استفاده از تصاویر آرشیوی و نریشن برای مخاطبان برنامه توضیح می دهد، موضوعاتی همچون کودتای نظامی در شیلی تا استقلال آمریکای مرکزی را زیر ذره بین می برد.

«این هفته در تاریخ» در این هفته نگاهی خواهد داشت به موضوعات کودتای نظامی در شیلی به رهبری ژنرال آگوستین پینوشه در سال ۱۹۷۳ که موجب سرنگونی دولت سالوادور آلنده، رئیس جمهور سوسیالیست شیلی شد،. همچنین، نبرد چاپولتپک  ۱۸۴۷و حمله نظامی آمریکا به مکزیک،آشکار شدن فساد مالی دولت فوجیموری در پرو۲۰۰۰ و امضای قانون استقلال آمریکای مرکزی  در ۱۸۲۱ نیز از دیگر موضوعات مورد بحث این قسمت از برنامه خواهد بود.

«این هفته در تاریخ» کاری از واحد تولید برنامه های هیسپان تی وی از دوشنبه روی آنتن هیسپان تی وی رفته و تا یکشنبه هفته بعد در چند نوبت از هیسپان تی وی پخش می شود.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha