پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طلاب جدید الورود فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس گفت: طلاب جدیدالورود با تلاش و کوشش، اردوگاه ایمان را تقویت خواهند کرد، همچنین با ورود به حوزه، مسئولیت سنگینی بر روی دوش طلاب جدید است که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد استوار میمندی عصر امروز در جمع طلاب جدیدالورود شرکت‌کننده در طرح میثاق طلبگی که در مدرسه علمیه مولی‌الموحدین(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه طلاب جدیدالورود با تلاش و کوشش اردوگاه ایمان را تقویت خواهند کرد، اظهار داشت: با ورود به حوزه، مسئولیت سنگینی بر روی دوش طلاب جدید است.

وی در خصوص ارزش جایگاهی که طلاب در آن قرار گرفته‌اند به بیان حکایتی از شیخ مفید پرداخت و افزود: حدود هزار سال گذشته عالمی بزرگی به نام شیخ مفید(محمد بن لقمان) وجود داشت، که البته لقب ایشان را امام زمان(عج) به آن دادند، شیخ مفید مرکز حوزه علمیه خود را در بغداد قرار داده بودند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس در ادامه تصریح کرد: شیخ مفید در عالم خواب دیدند که حضرت صدیقه کبری(س) دست امام حسن و حسین(ع) را در عالم خواب گرفته و پیش ایشان آوردند، حضرت زهرا(س) فرمودند من حسنین را آوردم تا شما به آنان درس یاد دهید، شیخ مفید هنگامی از خواب برخواستند بسیار تعجب کردند که آن مقام حضرت کجا و من کجا، همچنین امام حسن و حسین(ع) امام هستند و دارای علم لدنی، تعبیر این خواب چیست.

وی اضافه کرد: هنگامی شیخ مفید فردای آن روز که خواب‌دیده بودند به حوزه علمیه رفتند دیدند بانویی دست دو تا از فرزندان خود را گرفته و پیش ایشان آوردند، گفتند شیخ این بچه‌ها را آوردم تا شاگردی شما را کنند و به آنان علوم اهل‌بیت(ع) را یاد دهید، همان هنگام شیخ مفید سر خود را بالا بردند خواب دیشب به یادشان آمد، این خانم در آینده مادر دو تن از بزرگان شیعه شدند، که یکی از آنان سید مرتضی و دیگری سید رضی بودند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس خاطرنشان کرد: دروس حوزه، علوم مقدماتی فهم قرآن و حدیث است، بسیار ارزشمند است، امیداوریم در خدمت به دین خدا بتوانید تحول آفرین باشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha