جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شبر

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین "سید عباس شبر" گفت: کشورهای عربی دولت‌های ضعیفی هستند و در خود احساس نقص در برابر دولت همسایه شان ایران می کنند، از این رو تلاش می کنند تا این کمبود را با حضور بیگانگان در منطقه بر طرف کنند .

به گزارش سرویس بین الملل حوزه، مدتی است که برخی از دولت های عربی حوزه خلیج فارس  در راستای طرح شوم معامله قرن یکی پس از دیگری به دنبال آشکار سازی روابط خود با رژیم جعلی و غاصب قدس هستند.در این میان دولت امارات متحده عربی و عربستان سعودی تاکنون در قالب تفاهم نامه های نظامی و در عرصه بازنمودن کریدورهای هوایی برای رفت و آمد هواپیماهای صهیونیستی پیشتاز بودند. و بر اساس پیش بینی ناظران و کارشناسان سیاسی رژیم آل خلیفه نیز در صف علنی کردن عادی سازی با رژیم غاصب قدس قرار گرفته است.

در همین راستا سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با "سید عباس شبر" رئیس بخش آزادی های دینی در سازمان حقوق بشر(صلح) بحرین به گفت و گو پرداخته است. وی که ساکن کشور سوئد است در راهپیمایی های حمایت از آرمان فلسطین در کنار دیگر آزادگان جهان مشارکت می نماید و فعالیت های مختلفی در خصوص احقاق حق ملت بحرین در مجامع بین المللی را در کارنامه خود دارد.

متن گفت و گو به شرح ذیل است:

حوزه : نظر شما در خصوص اعلام سازمان هواپیمای کشوری سعودی مبنی بر بازگشایی کریدور هوایی برای هواپیماهای اسرائیلی در چارچوب تکمیل عملیات عادی سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی چیست و محور سعودی و اسرائیلی چه اهدافی را دنبال می کنند؟

ما این حرکت شتابزده و دویدن با سرعت هروله کنان کشورهای عربی به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به طور کلی ، به هر شکلی از اشکال که باشد محکوم می کنیم. به خصوص اینکه این عادی سازی در زمانی انجام گرفته که الحاق سرزمین ها ی اسلامی و عربی به این رژیم اشغال گر آغاز شده و تاکید و اصرار زیادی بر یهودی سازی قدس دارند. این عادی سازی و هروله در خصوص عادی سازی بیانگر ضعفی است که در امت اسلامی وجود دارد، به خصوص که این دولت ها و حاکمانشان به خادمان صهیونیست ها تبدیل شدند .

درباره اهداف محور سعودی و صهیونیستی، اهداف ظاهری و پنهانی وجود دارد. اهداف ظاهری همان موضوع عادی سازی به خاطر تقویت اقتصاد و جنبه  اقتصادی است که بسیار این دولت ها پیرامون آن تبلیغ می کنند و سعی می کنند گزاره هایی را در این خصوص برای مردمشان در رسانه ها تبلیغ کنند تا مقدمه ای باشد برای عادی سازی عربی سعودی .

عادی سازی روابط دولت های عربی با اسرائیل نشانه خروج آمریکا از منطقه است

اما در هدف پنهانی این اقدام جبرانی برای عقب نشینی آمریکا از منطقه است وهمانطور که پیش بینی می شد این عادی سازی اساسا از نشانه های خروج آمریکا و عقب نشینی از منطقه است تا مدیریت منطقه را به شکل علنی به دست صهیونیست ها بسپارند و طراحی مجدد نقشه سیاسی درمنطقه است و اینکه دولت های عربی خجالت و شرمی از تعامل به شکل آشکار با رژیم صهیونیستی نداشته باشند و همکاری خود را با رژیم صهیونیستی چه در سطح تکنولوژی یا همکاری نظامی و مانند آن آشکار کنند.

 پیش بینی می شود در روزهای آینده و بعد از این شتابزدگی برای عادی سازی پروژه ها و طرح های مشترکی بین رژیم غاصب و کشورهای خلیجی و یا برخی از کشورهای خلیجی که به دنبال عادی سازی هستند، اجرا شود.

حوزه: نظر شما در خصوص اظهارات رسانه های صهیونیستی از یک منبع اسرائیلی که پیش بینی نموده بحرین در آینده نزدیک با رژیم غاصب صهیونیستی عادی سازی اش را اعلام می کند چیست؟

ما از اینکه بحرین از دولت هایی باشد که می خواهد در آینده نزدیک با رژیم غاصب قدس روابطش را عادی سازی کند، متعجب نشدیم و از موضع بحرین در قبال رژیم صهیونیستی  و همچنین در قبال عملیات عادی سازی در منطقه چه در پرونده بازکردن گذرگاه هوایی عربستان برای رفت و آمد هواپیماهای اسرائیلی و امارات متحده عربی و همچنین موضعی که بحرین در قبال مسوولان فلسطینی در اتحادیه عرب اتخاذ کرد که با خواسته فلسطینی ها و درج "مخالفت با عادی سازی در اتحادیه عرب" مخالفت کرد، چنین امری را متوقع بودیم و پیش بینی می کردیم. همچنین آنها در آن جلسه فلسطینی ها را تهدید کردند؛ گویی آنها در پی فشار آوردن بر مسئولین فلسطینی هستند تا این واقعیت را بپذیرند و آن ها را به اجبار وارد معامله قرن کنند.

راهپیمایی حمایت از آرمان فلسطین در سوئد

حوزه: عادی سازی روابط  اسرائیل با رژیم آل خلیفه چه دستاوردهایی برای رژیم صهیونیستی  دارد؟

طبعا اسرائیل به موقعیت مهمی که بحرین در منطقه دارد نگاه می کند و به خصوص موقعیت جغرافیایی مهم آن که در مرکز حوزه خلیج فارس است و همچنین پایگاه های نظامی بزرگی مثل پایگاه آمریکایی و انگلیسی که در بحرین وجود  دارد و این موارد ممکن است بحرین را مهیای پذیرش رژیم صهیونیستی کند، به خصوص زمانی که از عقب نشینی آمریکا از منطقه صحبت می کنیم و همچنین چه بسا عملیات ترسیم نقشه سیاسی و آماده کردن پلیس جدید در منطقه که جانشین آمریکا باشد مد نظر آنها است، که آن جانشین  رژیم صهیونیستی در سال های آینده باشد.

 در واقع دولت های خلیجی برای عادی سازی در حال آماده باش کامل هستند تا به طور علنی اعلام شود که  موضوع همکاری نظامی است تا زمینه علنی شدن آماده شود و نیازی ندارند تا این موضوع و روابط را برای مردم خود مقدمه چینی کنند. بنابراین تلاش می کنند که این عادی سازی در ابتدا اقتصادی و رسانه ای و مشابه آن جلوه دهند  تا برای ملت هایشان توضیح دهند یا  رابطه با رژیم صهیونیستی را به این شکل معرفی کنند .

عادی سازی نسخه عجز دولت های خلیجی در برابر همسایه قدرتمند ایران است

می دانید که این دولت ها، دولت های ضعیفی هستند و در خود احساس کمبود و نقص در برابر دولت همسایه شان ایران می کنند، از این رو تلاش می کنند تا این کمبود را با حضور بیگانگان در منطقه بر طرف کنند و در گذشته نیز در قیومیت انگلیس و اشغال انگلیس که بر حوزه خلیج فارس سیطره و تسلط  داشت، بودند. بعد از آن هم آمریکا بر منطقه مسلط شد و در آینده نیز نمی دانیم آیا منطقه به سمت یک پلیس جدید می رود تا همان نقشی را که آمریکا در منطقه داشت ایفا کند، اما من گمان می کنم دولت های خلیجی چشمشان به رژیم صهیونیستی است و از نظر آنها اسرائیل از لحاظ نظامی از این کشورها قوی تر هست و بر آنها برتری نظامی دارد، پس با حضور اسرائیل در کشورهایشان می خواهند تا جای خالی آمریکا بعد از خروجش از منطقه را پر کنند .

حوزه: بسیاری از ناظران معتقدند که منامه دومین پایتخت از پایتختهای دولت های خلیجی و بعد از ابوظبی تفاهم نامه عادی سازی با رژیم غاصب امضا می کند در این صورت پاسخ گروه های مقاومت و ملت بحرین چیست؟

 چه دولت بحرین بعد از ابوظبی اولین دولت برای عادی سازی با رژیم غاصب صهیونیستی باشد چه آخرین دولت، ملت بحرین و همچنین سایر ملت های منطقه و ملت های دولت ها و کشورهای اسلامی به طور کلی مخالف با عادی سازی با اسرائیل هستند و با این عادی سازی همراهی نمی کنند و با تمام امکانات موجودی که در اختیار دارند؛ اعم از وسایل قانونی موضع گیری احزاب و تشکل های مقاومت با این عادی سازی مخالفت می کنند.

همچنین ملت های منطقه زنده و هوشیار هستند و در قضیه حمایت و یاری آرمان فلسطین کوتاهی و سهل انگاری نمی کنند، چرا که آرمان فلسطین موضوع کلیدی و اصلی امت اسلامی به حساب می آید.

رژیم صهیونیستی در پایان راه خود قرار دارد

 ما ملت هایی هستیم که در کنار ملت فلسطین و مقاومت فلسطین می ایستیم و هرگز این منطقه جای پای صهیونیست ها نمی شود و نمی گذاریم به این منطقه پای بگذارند و همچنین با یاری خداوند در بحرین و منطقه جایی نخواهند داشت، بلکه ما به این رژیم جعلی بشارت می دهیم که در پایان راه قرار دارد و روزهای ضعفش را سپری می کند و ان شاء الله با شما در بیت المقدس نماز می خوانیم، تمام این کشورها و منطقه سرزمین این ملت های آزاده هستند، که ان شاء الله برکشورهای خود حکومت می کنند و این حکومت ها که دستی نا امن و غیر امین دارند، چرا که دستشان را به  دست مستکبران و صهیونیست هایی که به خون بی گناهان و فلسطینیان آغشته است، سپردند، در آینده توسط این ملت ها اداره می شوند.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    چه خوب است این برادر عزیز مقیم سوئد ار واژه خلیج فارس استفاده کند نه خلیج