پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید جبار المعموری رئیس اتحادیه علمای مسلمان در دیالی

حوزه/ سید جبار المعموری گفت: محور عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل از داعش حمایت مالی کرده و عراق را به قبول "توافقنامه ابراهیم" مجبور می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سید جبار المعموری عضو ارشد چارچوب هماهنگی عراق گفت: محور عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل از داعش حمایت مالی کرده و عراق را به قبول "توافقنامه ابراهیم" مجبور می‌کند.

وی اشاره کرد: واقعیت‌ها نشان می‌دهد که حمایت مالی از گروهک تروریستی داعش توسط طرف‌های متعدد که اغلب آنها از خارج هستند، ادامه دارد و متوقف نشده است، امّا این مسئله در راستای برنامه محور عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل در عراق قرار گرفته و باید به این امر توجه داشت.

المعموری ادامه داد: سیاستمداران عراقی اخیراً در دبی برای به حرکت در آوردن پرونده عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و آشکار کردن امور مثل آنچه درکشور های حاشیه خلیج فارس اتفاق افتاده، نشست‌های پنهانی برگزار می‌کنند.

عضو ارشد چارچوب هماهنگی بیان داشت: عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل، اقدام خطرناکی است که امنیت و استقرار عراق را تهدید می‌کند؛ چراکه ادوات داعشی آن در این مسیر حرکت می‌کند.

المعموری تصریح کرد: کسانی که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، دشمن عراق به شمار می‌روند و قانون اساسی ما صراحتاً با هرگونه تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم غاصب سرزمین‌های اشغالی و پایتخت آن قدس شریف، مخالفت کرده است.

شایان ذکر است که بعضی از قدرت‌های عراقی تحت فشار برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، به دنبال ورود به پرونده عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha