پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امارات و رژیم صهیونیستی

حوزه/ سفر هیئت اماراتی به فلسطین اشغالی که هنوز نهایی نشده است، در واقع بازدید سفر هفته گذشته فرستادگان رژیم صهیونیستی و آمریکا به ابوظبی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، منبع مطلعی به خبرگزاری«رویترز» گفته است که امارات به دنبال هماهنگی اولین سفر رسمی مقامات این کشور به فلسطین اشغالی در بیست و دوم ماه جاری است تا بدینگونه مسیر سازش و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکمیل کند.

سفر هیئت اماراتی به فلسطین اشغالی که هنوز نهایی نشده است، در واقع بازدید سفر هفته گذشته فرستادگان رژیم صهیونیستی و آمریکا به ابوظبی است.

منبع مطلع به خبرگزاری رویترز گفته است که احتمالا با اعلام زمان مراسمی که ترجیحا در واشنگتن برگزار شده و سران امارات و رژیم صیهونیستی توافق سازش را امضا می‌کنند، زمان سفر هیئت اماراتی به سرزمین‌های اشغالی نیز قطعی می‌شود.

گفتنی است که اگر سفر هیئت اماراتی به فلسطین اشغالی انجام شود، اولین سفر علنی یک هیئت رسمی اماراتی به فلسطین اشغالی خواهد بود و هر چند از چند دهه پیش مصر و اردن روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی برقرار کرده‌اند اما تا پیش از قرارداد عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی همه کشورهای عربی مخالف اشغال بیشتر سرزمین‌های فلسطینیان از سوی اسرائیل بوده‌اند و با گسترش شهرک‌سازی‌ها مخالف می‌کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha