جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بحرین

حوزه/ شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز در برنامه امروز دوشنبه با اشاره به رابطه تنگاتنگ «یوسی کوهین» رئیس موساد با حاکمان بحرین در کنار تلاش‌های ولایات متحده برای توافق سازش و عادی سازی روابط، بر این نکته کرده است که بحرین از سال‌های گذشته در مسیر عادی‌سازی روابط با اسرائیل قرار گرفته و در سال گذشته با واسطه‌گری آمریکا به مرحله جدیدی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به نقل از روزنامه القدس العربی، برخی از منابع خبری در فلسطین اشغالی از نهایی شدن تلاش‌هایی برای سازش میان رژیم صهیونیستی و حکومت بحرین خبر داده‌ و گفته‌اند که احتمال می‌رود این توافق سازش در ماه جاری به امضا برسد و رژیم صهیونیستی می‌خواهد این توافق‌نامه با توافق سازش با امارات فاصله زمانی زیادی نداشته باشد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز در برنامه امروز دوشنبه با اشاره به رابطه تنگاتنگ «یوسی کوهین» رئیس موساد با حاکمان بحرین در کنار تلاش‌های ولایات متحده برای توافق سازش و عادی سازی روابط، بر این نکته کرده است که بحرین از سال‌های گذشته در مسیر عادی‌سازی روابط با اسرائیل قرار گرفته و در سال گذشته با واسطه‌گری آمریکا به مرحله جدیدی رسیده است.

این شبکه عبری‌زبان، خبر چند روز گذشته مبنی بر بازگشایی مسیر هوایی آسمان بحرین برای پروازهای هوایی میان اسرائیل و امارات را نشانه نزدیکی امضای قرار داد سازش دانست و این احتمال را بعید ندانست که چندی دیگر روشن شود حکومت بحرین در ازای خرید سلاح‌های پیشرفته آمریکایی حاضر به عادی‌سازی روابط با اسرائیل شده است.

گفتنی است که عربستان سعودی و بحرین دو کشوری هستند که به هواپیمایی رژیم صهیونیستی اجازه داده‌اند برای سفر به امارات از آسمان کشورشان عبور کنند و اینگونه مسیر پروازی سرزمین‌های اشغالی و امارات بسیار کوتاه‌تر شده است. تحلیل‌گران این اقدام را به معنای زمینه‌سازی عربستان و بحرین برای امضای قرار داد سازش با رژیم صهیونیستی دانسته‌اند.

از سوی دیگر جمعیت وحدت‌گرایان(التجمع الوحدوی) و جمیعت مهین‌پرستان(التجمع القومی) بحرین در بیانیه‌ای مشترک لغو اجازه عبور هواپیماهای رژیم صهیونیستی از حریم هوایی بحرین را خواستار شده و این اقدام را اقدامی سازشکارانه، غیر قابل پذیرش و تعجب برانگیز دانسته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha