جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اصحاب رسانه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین فلاحی در جلسه‌ با جمعی از طلاب همدانی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: یکی از موضوعاتی که در این جلسه بر اجرایی شدن آن بسیار تاکید شده، لزوم تغییراتی در آیین‌نامه مجلس است تا معاون پارلمانی حوزه بتواند در مجلس حضور پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام احمد حسین فلاحی، امروز در جلسه‌ای که در فضای مجازی با جمعی از طلاب همدانی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد با تاکید بر لزوم استفاده صحیح از فضای مجازی در دوران کرونا، اظهار داشت: در شرایطی که رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی یک ضرورت است، برگزاری این جلسات را باید افزایش دهیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: از طریق این جلسات می توان به راحتی با مردم شهر و روستا و اقشار مختلف صحبت و گفت و گو کرد و پاسخگوی سؤالات آنها که وظیفه نمایندگان است، باشیم.

 وی با اشاره به جلسه با مشاور مدیر حوزه علمیه کشور در امور ارتباطات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در این جلسه بر اجرایی شدن آن بسیار تاکید شد، لزوم تغییراتی در آیین‌نامه مجلس است تا معاون پارلمانی حوزه بتواند در مجلس حضور پیدا کند.

حجت الاسلام فلاحی، مشکلات مالی را یکی از مشکلات اصلی در حوزه های علمیه دانست و گفت: یکی از اقداماتی که برای حل این مشکل می توان انجام داد این است که حوزه‌های علمیه را به عنوان مجموعه آموزش عالی همانند سایر مجموعه های آموزشی نه مجموعه فرهنگی، در بودجه تعریف کنیم.

وی در پاسخ به سؤال یکی از طلاب در خصوص سؤال از رئیس‌جمهور، مطرح کرد: ما پیگیر سؤال از رئیس‌جمهور هستیم و این سؤال انجام خواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به سؤال دیگری در زمینه آشفتگی بازار طلا و بورس، علت را عدم نظارت و بی برنامگی مسئولان مربوطه دانست و عنوان کرد: با هدایت نقدینگی موجود به بازار و تولید می‌توان هم زمینه ساز رونق تولید در سال جهش تولید شد و هم زمینه ساز ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در کشور، اما بی برنامگی و عدم نظارت دولت امکان تحقق این موضوع را فراهم نکرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه اینترنتی به تشریح برخی از اقدامات و پیگیری هایی که در مدت سه ماه گذشته در خصوص حوزه های علمیه صورت گرفته، پرداخت و گفت: همان طور که گفته شد در این مدت به صورت جدی پیگیر قرار گرفتن حوزه علمیه به عنوان یک نهاد آموزشی با هدف ارتقاء جایگاه حوزه، در جذب بودجه بوده ایم و جلسات بسیاری نیز در این راستا برگزار شده است.

حجت الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: بررسی مشکلات جامعه المصطفی و مرکز تحقیقات اسلامی به عنوان یکی از مجموعه های آموزشی در کمیسیون آموزش، درخواست از کمیسیون تدوین آئین نامه مجلس برای حضور نماینده یا معاون پارلمانی حوزه علمیه به صورت ثابت در مجلس، و... از دیگر اقداماتی بود که در سه ماه گذشته به عنوان نماینده مردم و عضوی از جامعه روحانیت پیگیر آن بوده ایم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دیداری که با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم مشکلات بودجه ای حوزه های علمیه مطرح و پیگیری شد، از تشکیل کارگروه طلاب در دفتر خود با هدف بررسی مشکلات طلاب و روحانیون و مدارس علمیه استان به صورت دقیق و جامع خبر داد.

برگزاری جلسات هفتگی و مستمر با طلاب به صورت حضوری و در فضای مجازی با هدف بررسی مشکلات و استفاده از نظرات موجود و دیدار و گفت‌وگو با چندین مجموعه حوزوی از جمله رئیس مجمع نمایندگان طلاب، مجمع نمایندگان طلاب همدانی مقیم قم و برگزاری نشست خبری در خبرگزاری رسمی حوزه از دیگر اقداماتی بود که نماینده مردم همدان و فامنین در این نشست مطرح کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha