پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
واعظ سلطانی

حوزه / مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) مراغه گفت: طلبه به جهت شخصیت صنفی و نقش اجتماعی خاص بداند آبروی شخصی او با آبروی صنفی وی پیوند دارد و اگر مراقب رفتارهای خود نباشد به جایگاه روحانیت لطمه و آسیب رسانده است.

خانم واعظ سلطانی، مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) مراغه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز گفت: در میان اصناف اجتماعی برخی از آن ها  از جایگاه معنوی خاصی برخوردارند و جامعه آنها را به صورت متمایزی قابل تکریم می داند مثل پزشکان که حافظ سلامتی جسم و جان  انسان هاست و یا قضات که برای برقراری عدالت تلاش می کنند. در این میان، روحانیت جایگاه والاتری دارد، زیرا جامعه اسلامی سعادت دنیا و آخرت خود را در گرو پیروی از دین می داند و  تنها نهادی است که متکفل تبیین  صحیح دین و نظارت برشیوه دین داری است.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) مراغه افزود: رفتار طلاب به عنوان الگوی عملی تدین در میان مردم جامعه شناخته می شود و همین امر باعث افزایش منزلت اجتماعی آنان در میان متدین ها می گردد، چون مردم آنان را دانش آموخته مکتب امام صادق (ع) و سرباز امام عصر(عج) می دانند.

وی ادامه داد: طلبه باید بداند طلبگی فصل آموختن و پرورده شدن برای خدمت رسانی به جامعه اسلامی و تحقق رسالتهای انبیا و امام زمان (عج) است.

وی اظهار کرد: طلبه به جهت شخصیت صنفی و نقش اجتماعی خاص بداند آبروی شخصی او با آبروی صنفی وی پیوند دارد و اگر مراقب رفتارهای خود نباشد به جایگاه روحانیت لطمه و آسیب رسانده و ارج و قدر این نهاد مقدس را که حاصل صدها سال  صداقت و خدمت و مجاهدت عالمان وارسته ومجتهدان با فضیلت است را مخدوش می سازد و باعث رنجش خاطر امام زمان (عج) می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha