سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سیدجلال حسینی

حوزه/مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران گفت: تا زمانی که انسان به معنویات و اخلاقیات ایمان نداشته باشد، هرگز نمی تواند در مباحث تربیتی و اخلاقی موفق باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، حجت الاسلام سیدجلال حسینی، عصر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه کامیاران اظهار داشت: در همه ادیان آسمانی توجه بسیاری بر مقولات اخلاقی شده است.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران ادامه داد: تا زمانی که انسان به معنویات و اخلاقیات ایمان نداشته باشد، هرگز نمی تواند در مباحث تربیتی و اخلاقی  موفق باشد.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه بر اساس اخلاق توصیه‌ مدار بر مخاطب تاثیر چندانی ندارد، افزود: آیا تاثیرگذاری بر حوزه ادراک می‌تواند انسانی که دارای هوای نفس است را در برخورد دوباره با گناه محافظت کند یا نه؟

 وی به اخلاق اسوه محور و تربیت ولایی اشاره کرد و گفت: روش تربیتی و توصیه های ما باید همسو و موازی با معنویات و دین انجام بگیرد، همانند روش تربیتی که رسول اکرم (ص) در مقوله تربیت به کار می بردند.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: طلبه ها باید مانند رسول اکرم (ص) «طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّه» باشند و در بحث تربیت و اخلاق از سیره انبیا و اولیا خداوند بهره ببرند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران با اشاره به اینکه زیر بنای روش تربیت ولایی محبت بین مربی و متربی است، عنوان کرد: بی شک در بین طلاب، افرادی در عرصه تبلیغ موفق‌ترند که تعاملات اجتماعی بیشتری با مردم دارند، لذا در کنار منبر و کارهای توصیه‌ای، ارتباط با مردم نیز باید مستمر باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha