جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسینی اراکی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت بیان اینکه تنها اهل صبر و استقامت می توانند از فتنه های آخرالزمان نجات پیدا کنند، گفت: انقلاب اسلامی ما دوره آموزشگاه قبل از ظهور است و ما در این آموزشگاه باید ولایت محوری را تمرین کنیم و در تمام حوزه های فردی، اجتماعی، خانوادگی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مطیع ولایت باشیم و دوستی‌ها و دشمنی‌های خود را با ولی خدا تنظیم کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی شب گذشته طی سخنانی در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) با بیان اینکه زندگی بشر همواره همراه با فتنه، بلا و مصیبت است، اظهار کرد: فتنه های آخرالزمان عالمگیر، پیچیده و پنهان، شدید و با تلفات زیادی است و جامعه را غربالگری می کند.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم فتنه را از جنگ سخت تر دانسته است، افزود: خدا در میان این فتنه‌ها زمین را از منافقان پاک می کند و در زمان ظهور دیگر منافقان در اطراف حضرت ولی عصر(عج) نخواهند بود و تنها مؤمنان خالص می توانند در معیت آن حضرت باشند.

سخنران حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) بیان کرد: در غربالگری که با فتنه ها اتفاق می افتد بسیاری از افراد ریزش می کنند و آنقدر بلا و فتنه زیاد می شود که فردی که شب مؤمن بوده صبح کافر می شود بنابراین باید خود را آماده و مجهز کنیم.

وی با اشاره به روایاتی از پیامبر(ص) و امیر المؤمنین علیه‌السلام راه های نجات از فتنه های آخرالزمان را اخلاص، تقوا، استغفار و دعای زیاد برشمرد و افزود: با توجه به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) مهمترین راه نجات از فتنه های آخرالزمان چشم دوختن به اهل بیت(ع) و ولی خدا است و اینکه باور داشته باشیم که اهل بیت(ع) هرگز ما را از راه خدا دور نمی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی ادامه داد: در فتنه ها باید نگاه ما به امام باشد و اگر امام ساکت بود ساکت باشیم، اگر قیام کرد قیام کنیم؛ از امام جلوتر و عقب‌تر نباشیم و در امور افراط و تفریط نکنیم.

وی با بیان اینکه تنها اهل صبر و استقامت می توانند از فتنه های آخرالزمان نجات پیدا کنند، افزود: انقلاب اسلامی ما دوره آموزشگاه قبل از ظهور است و ما در این آموزشگاه باید ولایت محوری را تمرین کنیم و در تمام حوزه های فردی، اجتماعی، خانوادگی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مطیع ولایت باشیم و دوستی‌ها و دشمنی‌های خود را با ولی خدا تنظیم کنیم.

سخنران حرم بانوی کرامت معرفت به ولایت را اولین رکن ولایت محوری عنوان کرد و گفت: بهترین آیه برای شناخت ولایت آیه ۶ سوره احزاب است که خداوند می فرماید پیامبر از خود شما به شما اولا تر است و خیر شر شما را بهتر می فهمد بنابراین هر عقل سلیمی از پیامبر(ص) باید تبعیت کند.

وی رکن دوم ولایت محوری را ولایت تسلیمی دانست و اذعان کرد: ولایت تسلیمی یعنی بدون چون و چرا از ولی خدا تبعیت کنیم و خداونددر آیه ۵۶ سوره احزاب این این امر اشاره دارد که بعد از صلوات بر پیامبر خود را تسلیم او کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی با بیان اینکه تسلیم بودن برابر ولایت سه مرحله و درجه دارد، افزود: پایین ترین درجه تسلیم این است که انسان منفعت دستور ولی را بداند و از او اطاعت کند، مرحله دوم این است که انسان منفعت امر ولی را درک نکند ولی به خاطر این که ولی خدا است از او اطاعت کند و بالاترین درجه تسلیم این است که انسان با عقل خود به نادرستی ظاهری امر ولی خدا یقین داشته باشد ولی در عین حال از ولی خدا اطاعت و پیروی کند که یاران امام حسین علیه السلام در عاشورا به این درجه از تسلیم رسیده بودند.

وی اظهار کرد: سومین رکن ولایت محوری ولایت یاوری است که انسان باید با تمام وجود خود از ولایت دفاع کند و نفس، مال و عرض خود را فدای امام کند و تنها در این صورت است که انسان می تواند از فتنه های آخرالزمان نجات پیدا کند و در کنار امام عصر(عج) باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha