سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تبریز

حوزه / نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر از برگزاری همایش بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی در تبریز و تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در تبریز ، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در مراسم بزرگداشت  ۲۲ شهریور ۱۲۹۹ به عنوان یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی که در مسجد کریمخان تبریز برگزار شد، از برگزاری همایش یکصدمین سالگرد شهادت این عالم شهید در تبریز و تهران خبر داد و اظهار داشت: به زودی فراخوان مقالات منتشر می‌شود و در همایش اصلی که دی ماه در ساختمان مجلس مشروطه برگزار می‌شود، شخصیت والای شیخ محمد خیابانی بزرگ داشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه شیخ محمد خیابانی چند دوره نماینده مردم آذربایجان در مجلس بوده است، افزود: به همین دلیل مجلس شورای اسلامی به عنوان متولی برگزاری این آیین پیشقدم شد و بزرگداشت این چهره سرشناس آذربایجان را به صورت بین المللی برگزار خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با گلایه از اینکه شخصیت این مرد بزرگ در کشور مورد غفلت قرار گرفته است، ابراز داشت: شیخ محمد خیابانی به عنوان روحانی خوشفکر و آشنا با مسایل جهانی و ملی در کشور و منطقه معروف است اما کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha