پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نخبگان حوزه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سعادت مشهد گفت: شناخت استعدادهای برتر و نخبگان صرفاً از طریق نظام نمره‌ای محقق نمی‌شود بلکه نیاز به راهکارهای دیگری دارد و شاید برگزاری رقابت‌های علمی نخبگانی یا به اصطلاح المپیادها از این جهت کارگشا باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مروارید در گفت‌وگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد با اشاره به برگزاری نخستین المپیاد علمی فقه و اصول در حوزه خراسان و با بیان این که شناخت استعدادهای برتر و نخبگان یک ضرورت است، گفت: جای تقدیراست که در دو سه سال اخیر با تدبیر و تاکید مدیریت حوزه علمیه خراسان، گام‌های بلندی در این مسیر برداشته شده است.

وی عنوان کرد: شناخت استعدادهای برتر و نخبگان صرفاً از طریق نظام نمره‌ای محقق نمی‌شود، بلکه نیاز به راهکارهای دیگری دارد و شاید برگزاری رقابت‌های علمی نخبگانی یا به اصطلاح المپیادها از این جهت کارگشا باشد.

مدیر مدرسه علمیه سعادت مشهد با تأکید بر اینکه شناخت استعدادهای برتر و نخبگان برای برنامه‌ریزی‌های دقیق در ابعاد آموزشی و برآوردن نیازهای معنوی و مادی آن‌ها امری ضروری است، افزود: تحقق این امر باعث می شود این افراد با تمرکز بیشتر و دغدغه کمتر نسبت به مشکلات معاشی، به امور تحصیلی خود بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروارید در مورد کارکردهای برگزاری المپیادهای علمی نیز اظهار کرد: نفس رقابت علمی درقالب پاسخ به سؤالات کاربردی و تطبیق قواعد آموخته شده بر واقعیت‌های خارجی و ملموس با صرفنظر از تأثیرگذاری آن در وسعت افق فکری طلاب، موجب آگاهی آنان به ضعف‌های علمی خود و انگیزه مضاعف در جهت جد و جهد در راه علم‌آموزی و عدم اکتفا به دروس القایی و روی آوردن به آموزش پژوهش‌محور می‌گردد.

وی با اشاره به روایت «علینا إلقاءالاصول و علیکم التفریع»، برگزاری المپیادهای علمی را تمرینی برای پیاده‌سازی آن دانست و گفت: اساس اجتهاد پس از طی مراحل مقدماتی و تحصیل علوم موردنیاز همراه با خلوص نیت و تهذیب نفس، همین توان تفریع و تطبیق آموخته‌ها بر واقعیت‌ها و مسایل روز است.

مدیر مدرسه علمیه سعادت مشهد در پایان اظهار امیدواری کرد: این مهم با همراهی و توصیه اساتید بزرگوار و مدیران محترم مدارس به طلاب عزیز برای حضور فعال در این رقابت، گامی بلند در جهت غنای علمی حوزه و مقدمه‌ای برای رقابت‌های پربارتر آینده خواهد بود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha