چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
موسسه خیریه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس با تأکید بر اینکه حوزه علمیه می‌تواند در بخش محتواهای اسلامی به مراکز مشاوره کمک کند که این موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت است، گفت: در واقع باید محتواها مطابق با شرع باشد چون اگر در مشاوره توصیه ای برخلاف شرع رخ دهد آسیب های اجتماعی متعددی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد استوار میمندی عصر امروز در بازدید از مؤسسه خیریه مهدی فاطمه(ع) در خصوص تقویت و توسعه مراکز خیریه کشور، اظهار داشت: اگر بخواهیم خیریه‌های کشور را تقویت کنیم و توسعه دهیم باید فضا و نیروی کار را آماده کنیم و آنان را به آموزه‌های دینی و مهدویت که باید از بستر مساجد، هیئات و منبرها صورت بگیرد سوق دهیم.

وی یکی از رسالت‌های مهم حوزه علمیه فارس را تربیت عالم دینی دانست و اضافه کرد: همچنین تأمین نیازهای جامعه اسلامی اعم از نیازهای علمی و معنوی ازجمله دیگر رسالت‌های مهم حوزه علمیه فارس به شمار می‌رود.

مدیر حوزه علمیه فارس ضمن دعوت از خانواده‌های تحت پوشش مؤسسه خیریه برای حضور فرزندان نخبه و بااستعداد آنان به حوزه، تصریح کرد: از خانواده‌های کسانی که تحت پوشش این مؤسسه هستند دعوت می‌کنیم تا تعدادی از افراد که دارای استعداد درخشان هستند برای شکوفایی استعداد خود به حوزه بیایند تا در آینده به‌عنوان استاد دانشگاه و حوزه و امام جماعت فعال برای جامعه خدمات ارائه کنند.

وی در ادامه به دیگر تعاملات میان مؤسسه خیریه مهدی فاطمه(ع) و حوزه علمیه استان اشاره و عنوان کرد: یکی از مواردی که می‌توانیم با این مؤسسه تعامل داشته باشیم در بحث تبلیغ و تربیت است، گاهی مشاهده می‌کنیم که در محله‌ای نسبت به جمعیت آن نیاز به تبلیغ وجود دارد که حوزه علمیه استان می‌تواند این بخش را به نحو مطلوبی پوشش دهد تا کاهش آسیب اجتماعی را نیز به دنبال داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین استوار میمندی خاطرنشان کرد: همچنین می‌توانیم در بحث برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی می‌توانیم تعامل مطلوبی با این موسسه داشته باشیم، همچنین در بخش مشاوره نیز می‌توانیم به‌خوبی این بخش را پوشش دهیم، با توجه به مشکلاتی که میان برخی خانواده‌ها وجود دارد که متأسفانه به مراکز مشاوره مراجعه نمی‌کنند، فرهنگ مشاوره این است که تا خانواده‌ای احساس نیاز کرد به مراکز مشاوره روی آورد.

وی با تأکید بر اینکه حوزه علمیه می‌تواند در بخش محتواهای اسلامی به مراکز مشاوره کمک کند که بسیار مهم و حائز اهمیت است، گفت: در واقع باید محتواها مطابق با شرع باشد چون اگر در مشاوره توصیه ای بر خلاف شرع رخ دهد آسیب های اجتماعی متعددی به دنبال خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha