سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه تنکابن

حوزه/ امام جمعه تنکابن گفت: وجود حوزه های علمیه، مرهون خون سید الشهدا و زنده نگه داشتن محرم و صفر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام سید مهدی هدایتی در جمع مدیر و اساتید مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری و مرکز تخصصی زینب کبری(سلام‌الله علیها) تنکابن، وجود حوزه علمیه خواهران را مرهون خون سیدالشهدا دانست و گفت: امام حسین(علیه‌السلام) ناجی دین بودند و حوزه علمیه خواهران نیز در راستای تقویت تفکر دینی تشکیل‌شده است.

وی، هویت دینی ما را از عاشورا و محرم دانست و با بیان این‌که محرم قطعه تفکیک‌ناپذیر هویت ایرانی است، افزود: محرم و عاشورا بیش از ۴۰ سال، هویت انقلابی ما و اهمیت و جایگاه آن تا حدی است که امام خمینی(ره) فرمودند«محرم و صفر را زنده نگه‌دارید تا اسلام زنده بماند».

امام‌جمعه تنکابن با اشاره به این‌که هدف قیام امام حسین(علیه‌السلام) اصلاح امت جدش بود که دچار انحراف شدیدی شد، ادامه داد: در آن مقطع می‌خواستند تفکر صحیح را از مردم بگیرند، به همین دلیل اباعبدالله با قیام خود تفکر دینی صحیح را به جامعه بازگرداند.

وی، بدترین نوع بردگی را فکری و بدترین نوع استثمار را اندیشه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام بیشتر از سایر ادیان و مذاهب مردم را به تفکر، تعقل، اندیشه و تفقه دعوت کرده است تا جایی که یک ساعت تفکر از هفتادسال عبادت هم باارزش‌تر عنوان‌شده است.

حجت اسلام هدایتی بابیان این‌که حوزه‌های علمیه بستر مناسبی برای تفکر و تفقه در دین است، ادامه داد: در زمان سیدالشهدا(ع) هدف دشمن، از بین بردن تفکر صحیح دینی در جامعه بود که خود بزرگ‌ترین فساد در جامعه است.

وی، نبود تفکر و اندیشه صحیح در جامعه را فسادی بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهم‌ترین مشکلات کشورهای اسلامی نیز همین است که تفکر صحیح دینی ندارند، اما شیعه مفتخر است که امروز به‌عنوان یک مذهب مترقی مدیون خون سیدالشهدا(ع) است.

سرپرست مدارس علمیه خواهران تنکابن، تحصیل در حوزه‌های علمیه را افتخار بزرگی دانست و بابیان این‌که امروز این مراکز دینی به برکت انقلاب اسلامی در یک جایگاه ارزشمندی قرار دارند، افزود: باید سطح حمایت از حوزه‌های علمیه و تلاش در جهت تقویت و توسعه آن‌ها بیشتر شود.

وی در ادامه بر ضرورت تعامل بیشتر آموزش‌وپرورش با حوزه‌های علمیه تأکید کرد و گفت: باید نهادهای بالادستی بسترهای لازم به‌منظور تعامل بیشتر این دو نهاد علمی و آموزشی را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم دانش آموزان امروز ما آینده‌سازان فردای این کشور باشند، نیازمند تربیت دینی آن‌ها در دستگاه تعلیم و تربیت هستیم که تحقق این مسئله با حضور نیروهای ارزشی و دلسوز محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌ هدایتی ضمن تأکید بر حفظ تفکر و اندیشه صحیح بیان کرد: وجود حوزه‌های علمیه، مرهون خون اباعبدالله و شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم و اهداف شهدا از صدر اسلام تاکنون حفظ تفکر دینی صحیح در مردم حفظ بوده است.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha