جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیين افتتاحيه مدارس فقهي آل ياسين

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه با اشاره به نظام آموزشی و سنت های رایج در حوزه، گفت: پیش مطالعه، مباحثه و تقریرنویسی جزو سنت هایی است که نباید کم رنگ شده و یا به دست فراموشی سپرده شود؛ چراکه اهمیت بسیار زیادی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله شب زنده دار، عضو شورای عالی حوزه های علمیه در آیین افتتاحیه مدارس فقهی آل یاسین علیهم السلام که در نمازخانه مدرسه سطح عالی آل یاسین برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال در راه تعلیم و تعلم فقه آل محمد وظایف مهمی بر دوش طلاب، علما و روحانیون قرار داده است که امیدواریم از آن سرفراز بیرون بیاییم.

وی با اشاره به آیه ١١ سوره یس، دو صفت «تبعیت» و «خشیت» را بسیار ارزشمند و زمینه ساز معرفی کرد و گفت: برای استفاده بهینه و کامل از کتاب خدا و معارف الهی این دو صفت را باید در خود احیاء و تقویت کنیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ضمن محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس رسول خدا(ص)، خاطرنشان ساخت: اگر کسی خشیت نداشته باشد می شود مثل همین خبیث هایی که به پیامبر خدا(ص) توهین کردند؛ پیامبری که حتی کفار او را "امین" خطاب می کردند.

این استاد حوزه تصریح انجام تکالیف الهی را از نشانه های "خشیت" دانست و با نقل خاطره ی رهبر معظم انقلاب از مرحوم امام خمینی (ره)، یادآور شد: ایشان بیان کردند: یک بار به مرحوم امام عرض کردم شما از چه زمانی به فکر تشکیل حکومت افتادید؟ ایشان فرمودند ابتدایش یادم نیست اما من برای انجام تکلیف الهی دست به این کار زدم!

آیت الله شب زنده دار در پایان با اشاره به نظام آموزشی و سنت های رایج در حوزه، بیان داشت: پیش مطالعه، مباحثه و تقریرنویسی جزو سنت هایی است که نباید کم رنگ شده و یا به دست فراموشی سپرده شود؛ چراکه اهمیت بسیار زیادی دارد؛ تا جایی که مرحوم میرزا کاظم قاروبی با یک واسطه از میرزای شیرازی نقل می کردند که ایشان می فرمود: من طلبه ای که قبل از درس مطالعه نکند را فاسق می دانم چراکه هم وقت خودش و هم وقت استاد را ضایع می کند.

در ابتدای این مراسم نیز حجت الاسلام علیرضا لیاقتی، مدیر مدرسه فقهی آل یاسین به بیان گزارشی از عملکرد مدارس فقهی آل یاسین در سال گذشته و گزارشی از برنامه های سال جدید پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha