جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسین زارع زاده

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد یکی از معضلات اساسی جامعه را  با توجه به مراجعات متعدد به ادارات اوقاف، کمبود مسکن ویژه جوانان کم درآمدبیان کرد و گفت: اصناف و بازاریان یزدی می توانند با همت بالا و احداث مسکن ارزان قیمت به زوج های جوان برای خود باقیات و صالحات به جای بگذارند.

حجت الاسلام حسین زارع زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، با اشاره به نشست تخصصی وقف با اصناف و بازاریان استان یزد اظهار داشت: مردم استان یزد به عنوان نوع دوست ترین مردم ایران زمین بودند و اکثر موقوفات شاخص استان توسط بازاریان و تجار یزدی وقف شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: شاهد وقف های جدید از سوی بازاریان و مدیران اتحادیه ها باشیم و پویایی اقتصاد هر جامعه به داد و ستد و فعالیت فعالان اقتصادی و اصناف آن جامعه بستگی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد به برپایی شورای خیریه با محوریت مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه تأکید کرد و گفت: اصناف یزد با توجه به ظرفیتی که دارند می توانند در قالب وقف مشارکتی بسیاری از مشکلات کنونی جامعه را بر طرف کنند. 

 حجت الاسلام زارع زاده یکی از معضلات اساسی جامعه را  با توجه به مراجعات متعدد به ادارات اوقاف، کمبود مسکن ویژه جوانان کم درآمدبیان کرد و افزود: اصناف و بازاریان یزدی می توانند با همت بالا و احداث مسکن ارزان قیمت به زوج های جوان برای خود باقیات و صالحات به جای بگذارند.

وی تصریح کرد : وقف یکی از مهمترین منابع اقتصادی و دینی ماست و درآمد حاصل از موقوفات نیز می تواند پشتوانه بزرگی برای تبیین و تبلیغ احکام اسلامی و آموزه های دینی باشد و ایجاد درآمدی مستمر و پایدار از محل موقوفات برای رسیدن به اهداف و رسالت نیازمند ایجاد وقف های جدید و احیای موقوفات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: قبلاً اوقاف استان  آمادگی خود را از اجرای طرح مسکن زوج های جوان اعلام نموده و با وجود اراضی وقفی متعدد در نقاط مختلف استان می توان زمین ها را در اختیار خیران قرار داد و با مشارکت اوقاف و خیرین معضل مسکن جوانان کم درآمد را حل کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha