سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تفاهم نامه معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات و معاونت تهذیب حوزه علمیه

حوزه/ دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج(PME) توسط معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات و با همکاری معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه برای طلاب مجرد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات به منظور ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج و توانمندسازی طلاب جهت انتخاب به‌موقع و مناسب، تصمیم به برگزاری دوره‌های آموزش پیش از ازدواج (PME) برای طلاب مجرد نموده است.

برای تحقق این تصمیم قرارداد همکاری بین معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات و معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه امضا شد.
در این جلسه که با حضور معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات و معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین جدیری ضمن تبریک انتصاب شایسته حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری به‌عنوان معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه و آرزوی موفقیت برای ایشان، بر اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده تأکید کرد و گفت: لزوم آموزش‌های پیش از ازدواج و تأثیر آن در کاهش نارضایتی زناشویی و طلاق بر کسی پوشیده نیست و آمارها و پژوهش‌های علمی نیز مؤید این مطلب است. در همین راستا دوره‌های آموزش پیش از ازدواج(PME) برای طلاب مجرد در آستانه ازدواج(سن ۲۰ تا ۳۰ سال) ضروری است.
وی با اشاره به لزوم تعامل مراکز و سازمان‌های حوزوی برای استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر برای پیشبرد اهداف فرهنگی، آموزشی و مهارتی در جامعه هدف گفت: طلاب و روحانیون الگوی خانواده اسلامی در جامعه هستند و مرجعیت دینی و اخلاقی مردم را به عهده دارند و داشتن خانواده‌ای موفق در مرحله اول به انتخاب صحیح و آگاهانه نیازمند است که بخش قابل توجهی از این آگاهی و مهارت، در این دوره‌ها ارائه می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری با اشاره به برگزاری این دوره‌ها با همکاری مرکز در سال گذشته و ابتدای سال جاری، از همکاری خوب مرکز خدمات برای برگزاری دوره‌ها تشکر کرد.
گفتنی است: در اجرای این طرح، حدود ۱۸۰۰ نفر از طلاب مجرد تحت پوشش قرار خواهند گرفت. این دوره‌ها در صورت امکان به صورت حضوری و در غیر اینصورت به صورت مجازی آنلاین برگزار خواهد شد.
طبق این تفاهم‌نامه طلاب مجرد با مراجعه به پنل شخصی خود در سامانه سخای مرکز خدمات و ثبت‌نام، می‌توانند در این دوره‌ها شرکت نمایند.
در ادامه، حجج اسلام فقیهی و حیدری مدیران کل معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات و حجت الاسلام رضایی مدیر اداره مشاوره و خانواده و حجت الاسلام صابری مسئول اداره خانواده مرکز مدیریت حوزه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha