پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معصومه ظهیری معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه بدهکار مادران و همسران شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدسیم گفت: این افراد همراه و همرزم در میدان رزم هشت سال دفاع مقدس بودند که با روحیه بخشی و یا حضور مستقیم در میدان جنگ از عزیزانشان گذشتند.

معصومه ظهیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: همسران و مادران شهدا و جانبازان در هشت سال جنگ 2 نقش اساسی روحیه بخشی و حضور در جبهه ها خوش درخشیدند.
وی افزود: اگر پشتیبانی، همراهی و همرزمی از رزمندگان توسط خانواده هایشان نبود شاهد آنهمه حضور داوطلبانه نبودیم زنانی که همسران و فرزندانشان را راهی جبهه های جنگ کردند و با گرم نگه داشتن کانون خانه خم بر ابرو نیاورند.
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: باید بار دیگر بوسه بر دستان مادران و همسرانی بزنیم که پیشانی بند یا حسین(ع) را به رزمندگان بستند و آنها را اسپند بدرقه کردند ما امروز مدیون این بانوان سرزمینمان هستیم.
وی با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامی نوپا بود گفت: ما در این زمان با مشکلات زیاد اقتصادی و درگیری ها در کردستان مواجه بودیم که رزمندگان با حضور در جبهه های جنگ و خون خویش این انقلاب را آبیاری کردند و اکنون این شجره طیبه تنومند شده است.
ظهیری گفت: بعضی از این بانوان با حضور مستقیم در پشت و خود جبهه های جنگ نقش آفرینی کردند بعضی از این بانوان با اینکه در سن کم همسرانشان را در جنگ از دست داده بودند اما با روحیه انقلابی و با نیت سلامتی سایر رزمندگان در بیمارستان های صحرایی و ستادهای پشتیبانی حضور فعالی داشتند.
وی اضافه کرد: بنده نیز مسئول بسیج بانوان گیلان و قم بودم که در ستادهای پشتیبانی به همراه بسیجیان اقدام به بافتن شال و کلاه برای رزمندگان، بسته بندی اقلام غذایی، شستن لباس های رزمندگان و سایر اقدامات می کردیم همچنین زمانی که صدام اعلام کرد شیمیایی می زند اقدام به دوخت و دوز ماسک کردیم کاری که امروز در شرایط کرونایی بانوان انجام می دهند.
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران خاطر نشان کرد: همچنین مبلغان با حضور در محله ها و پایگاه های بسیج محلات کار تبلیغی و ترویجی دفاع از ارزش های انقلاب و روحیه بخشی به رزمندگان می کردند ضمن اینکه بانوانی نیز در خطه خرمشهر در سنگرهای مقاومت بودند که تعدادی از آنها با ایثار و شجاعت جانباز و یا شهید شدند.
وی با تاکید بر اینکه امروز نیز زنانی هستند که از جانبازان هشت سال دفاع مختلف در خانه ها پرستاری می کنند گفت: امروز شاهد هستیم در دل خانه هایی زنانی با غرور و افتخار همچنان مهربانانه جانفشانی می کنند.
ظهیری ابراز کرد: صبوری این مادران و همسران باید به نسل جوان بیان شود تا با تبیین این مسائل ادامه دهندگان انقلاب را تربیت شوند.
وی با اشاره به اینکه باید نقش زنان در انقلاب تبیین شود گفت: در این زمینه باید کار بیشتری انجام شود و خاطران مادران و همسران شهدا و جانبازان بازنگری شود.
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: کسانی که اهل قلم و تصویر هستند می توانند نقش این زنان هشت سال دفاع مقدس را برجسته کنند ضمن اینکه در این زمینه کتاب هایی از جمله "من زنده هستم" و "دا" منتشر شده است که باید بیشتر در این زمینه کار شود.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha