شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
زنان مسلمان در سنگاپور مجبورند بین شغل و حجاب یکی را انتخاب کنند

حوزه/ در حالی که چندی پیش خبر مربوط به عدم استخدام یک زن مسلمان به خاطر داشتن حجاب اسلامی در سنگاپور منتشر شد، بسیاری در شبکه‌های اجتماعی لب به سخن گشوده و از این معضل ابراز نگرانی کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از mentaldaily، اگرچه طبق قانون سنگاپور اقلیت زنان مسلمان باید قادر باشند که آزادانه و با حجاب اسلامی رفت و آمد کرده و در مشاغل روسری داشته باشند، اما بحث‌های اخیر نشان می‌دهد که بسیاری از مشاغل در این کشور به زنان اجازه داشتن حجاب را نمی‌دهند و تبعیض علیه حجاب اقلیت مسلمان را عاصی کرده است.

زنان مسلمان که ۱۵% از جمعیت ۴ میلیونی سنگاپور را به خود اختصاص داده‌اند، خواستار پایان ممنوعیت‌های تبعیض آمیز شده و یک دادخواست آنلاین با بیش از ۵۰ هزار امضاء در این رابطه جمع آوری شده است.

فرح یک زن فیزیوتراپیست مسلمان می‌گوید: در مصاحبه شغلی آن‌ها به من گفتند که اگر حجاب بپوشم نمی‌توانم اینجا کار کنم. من احساس درماندگی کردم، این ناعادلانه است. حجاب چه مزاحمتی برای شغل من به وجود می‌آورد؟

وی که از ترس انتقام‌جویی در محل کار نام کامل خود را بازگو نمی‌کند سرانجام شغل را پذیرفته اما مجبور است در محل کارش کشف حجاب کند. این تنها موردی نیست که در سنگاپور عنوان شده بلکه ماه گذشته نیز یک زن محجبه که قصد کار در یک فروشگاه بزرگ محلی را داشت نیز به خاطر حجاب بازخواست شده بود. پس از مطرح شدن این موارد بسیاری از زنان کارمند از جمله پلیس‌ها و کارمندان در شبکه‌های اجتماعی نسبت به محدودیت‌هایی که داشته‌اند اظهارنظر کرده‌اند، به طوری تبعیض‌های ضدحجابی در محیط کاری زنان سنگاپوری به نظر نگران کننده می‌رسد.

حلیمه یعقوب رئیس جمهور سنگاپور که خودش زن باحجاب است نسبت به این موارد اعتراض داشته و تبعیض را نمی‌پذیرد.

گفتنی است بحث پیرامون حجاب در کشور سنگاپور که به دولت مدرن و زمینه‌های چند فرهنگی و چندنژادی خود افتخار می‌کند، موضوع جدیدی نیست. این کشور عمدتا چینی تبار بوده و بسیاری از آن ها از آیین بودایی و مسیحیت پیروی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha