پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مصلح

امام جمعه برازجان گفت: شهرستان دشتستان دارای ۲۵۰ هزار نفر جمعیت و ۳۰۰ مسجد است و بیش از ۲۰۰ مبلّغ در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان، شامگاه چهارشنبه در نشستی با مشاور مدیر حوزه های علمیه کشور و مدیر و معاونان حوزه علمیه استان بوشهر اظهار داشت: شهرستان دشتستان دارای ۲۵۰ هزار نفر جمعیت و ۳۰۰ مسجد و بیش از ۲۰۰ مبلغ در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: این شهرستان دارای دو مدرسه علیمه برادران و یک مدرسه علمیه خواهران است و به برکت همین مدارس بسیاری از طلاب و اساتید به این شهرستان مهاجرت کردند.

امام جمعه برازجان اظهار کرد: در حال حاضر اکثر مساجد شهرستان دشتستان دارای روحانی هستند و همچنین ۵۰ روستای این شهرستان از حضور مبلغ برخوردارند؛ با تشکیل مدیریت حوزه علمیه در استان شاهد رشد خوبی بودیم که تاسیس مدارس و ساخت و سازها در این دهه اخیر صورت گرفت.

حجت الاسلام مصلح با اشاره به احداث مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان گفت: ساختمان آموزشی این مدرسه تقریبا کامل شده، اما ساختمان خوابگاهی آن در دست تکمیل است.

وی ادامه داد: با همت خیرین کمک های خوبی برای احداث این مدرسه صورت گرفت اما لازم است برای تکمیل آن اعتباری اختصاص داده شود؛ همچنین به دنبال منابع پایدار برای این مدرسه هستیم.

حجت الاسلام خدری، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر نیز در این نشست گفت: مدارس علمیه در سراسر استان به همت نماینده ولی فقیه استان و مدیریت حوزه علمیه توسعه و پیشرفت خوبی پیدا کرده و به وضعیت آبرومندی دست پیدا کردیم، درحالیکه تا پیش از این حوزه های علمیه در فقر مطلق قرار داشتند.

حجت الاسلام بارگاهی، مدیر مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان هم با بیان اینکه طلاب این مدرسه در سه سطح مقدماتی، دو و سه مشغول به تحصیل هستند گفت: مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) مجموعا ۷۵ نفر طلبه با ۱۰ نفر کادر مدیریتی دارد که اکثر این افراد از دارای سطح عالی هستند.

وی با بیان اینکه این مدرسه ۳۰۰ نفر گنجایش دارد گفت: در مجموعه استادسرا نیز گنجایش ۲۴ استاد را داراست و از این حیث مشکلی برای اسکان اساتید نداریم.

حجت الاسلام وحیدی، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت نیز در این نشست ابراز داشت: مدرسه سفیران هدایت برازجان به جهت رویکرد تبلیغی که داشته توانسته بسیاری از ادارات و مدارس را از حضور روحانیت بهره مند کند.

وی افزود: حدود ۷۰ نفر از طلاب این مدرسه فارغ التحصیل شده اند و اکنون در سطح شهرستان فعال هستند، همچنین دو گروه جهادی این مدرسه در عرصه های محتلف همچون عمران و آبادانی روستا و نیز کمک در راستای مقابله با کرونا فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha