پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حماسه دریا

حوزه/ در آیین اختتامیه دومین فراخوان استانی شعر دفاع مقدس «حماسه دریا» که در حسینیه ثارالله بوشهر برگزار شد، از برگزیدگان این فراخوان تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر صبح امروز در آیین اختتامیه دومین فراخوان استانی شعر دفاع مقدس «حماسه دریا» که در حسینیه ثارالله بوشهر برگزار شد، با اشاره به تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه، گفت: در این فراخوان حدود ۳۸۰ اثر توسط ۹۵ شاعر به دبیرخانه رسید.

امید پارسایی فر با اشاره به هدف حوزه هنری برای برگزاری این رویداد ادبی همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس، تاکید کرد: هدف از برگزاری این رویداد که با مشارکت دستگاه های مختلف استان برگزار شد، تقویت جریان شعر و ادبیات مقاومت در استان و کشف استعداد های جدید در این حوزه از ادبیات است.

وی افزود: در این دوره شاهد رشد چشمگیر تعداد شاعران شرکت کننده و همچنین اشعار رسیده بودیم که علاوه بر تلاش دبیرخانه و دست اندرکاران، خبر از مثمر ثمربودن تلاش ها برای رشد ادبیات دفاع مقدس در استان است. 

پارسایی فر تاکید کرد: تلاش ها در این زمینه ادامه خواهد داشت و این رویداد ادبی در تقویم سالیانه حوزه هنری استان بوشهر جای گرفته است.

وی با اشاره به داوران این فراخوان، اظهار داشت: دکتر حیدر منصوری، دکتر مجید عابدی و دکتر تقیه زنگنه داوری آثار را به عهده داشتند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر ادامه داد: در بخش برگزیدگان شعر سپید و شعر کلاسیک نفرات برتر مشخص شدند که در بخش شعر سپید؛ راضیه راستی نسب و زهرا تعجب موفق به کسب مقام برگزیده شدند و در بخش شعر کلاسیک؛ غلامرضا ابراهیمی مقام اول و محمد مرادی و اکبر قاسمی کللی به طور مشترک مقام سوم را کسب کردند؛ همچنین در بخش شعر کلاسیک، از راضیه باقرزاده، مدینه حبیبی پور و خدیجه زارعی نیز تقدیر شد. 

دومین فراخوان شعر دفاع مقدس «حماسه دریا» به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر و مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اداره کل تبلیغات اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha