سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه عالی انوار طاها ، آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ امام جمعه قم گفت: نباید اینگونه تصور شود که هشت سال دفاع مقدس با تقدیم هزاران شهید تمام شد، امروز دشمن جنگ فرهنگی راه انداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در سخنرانی آدینه ای که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، دین را دارای ابعاد مختلف دانست و عنوان کرد: گاهی مشاهده می کنیم برخی افراد یک بعد را برجسته می کنند و از ابعاد دیگر غافل هستند.

وی افزود: آن گونه که قرآن اشاره کرده است برخی افراد دامنه دین داری را محدود خود کرده و می گویند فقط ما دوست دار خدا بوده و به بهشت می رویم.

امام جمعه قم با بیان اینکه دین دارای معیار و ضابطه و چارچوب است و این گونه نیست که هرکسی ادعا کند دین داری مختص وی شود، تاکید کرد: یهود و نصاری می گویند جز ما کسی وارد بهشت نمی شود، خداوند می گوید این ها تنها آرزوی بهشت را دارند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه قرآن برای طالبان بهشت چارچوب مشخص کرده است، تصریح کرد: کسانی که عمل صالح انجام می دهند چه مرد و چه زن و مومن باشند، اینکه کسی کار صالح انجام می دهد ولی برای ریا و تعریف و تمجید دیگران باشد ارزشی ندارد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اگر خواص و پیشوایان جامعه و افرادی که جنبه مقتدا بودن دارند منحرف شوند تنها دین داری آنها سبب آسیب نمی شود بلکه به جامعه سرایت می کند چون برخی از مردم بین دین و پیشوایان دین تفکیک قائل نمی شوند و دیگران آسیب می بینند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دین مجموعه و منشور و دارای ابعاد مختلف است، ادامه داد: اگر تک بعدی شویم و دامنه دین را مربوط به اشخاص و افراد خاص کردیم این موضوع از آسیب های مهم دین داری است.

وی حدیثی از امیرالمومنین(ع) را موردتوجه قرار داد و گفت: طبق کلام مولا، تا به چیزی عمل نکنم به دیگران سفارش نمی دهم و تا رضایت حق تعالی را به دست نیاوردم درآن جا احساس رضایت نمی کنم.

آیت الله حسینی بوشهری ماجرای واکنش امام صادق(ع) به شرب خمر یکی از وابستگان را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: امام(ع) آن شخص را دید و گفت کار خوب از همه خوب است و از تو بهتر چون به ما مربوط هستی و کار زشت از همه بد است ولی از تو بدتر چون تورا وابسته ما می دانند.

مجلس هیئت رئیسه خبرگان رهبری با اشاره به شهادت امام حسن مجتبی(ع) در روز هفتم صفر تصریح کرد: امام حسن(ع) پس از شهادت امیرالمومنین(ع) در حقیقت دچار اذیت و آزارهای فراوان حتی از ناحیه دوستان شد.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه افزود: وجود مبارک امام حسن مجتبی(ع) بخاطر مصلحت جامعه اسلامی با معاویه قرارداد صلح امضا کرد که خوارج برای این کار امام را نکوهش و به ایشان توهین کردند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: آن حضرت می‌فرمایند که مراقب پیرامون خود باشید و اگر مشاهده کردید کسی آبروی دیگران برایش مهم نیست و با آبروی دیگران بازی می کند مراقب باش تو را نشناسد و اگر بشناسد با آبروی تو بازی می کند.

وی پیروزی هشت سال دفاع مقدس را حاصل فداکاری نیروهای مسلح و مردمی دانست و گفت: دشمن خواب آشفته ای دیده بود و تصورمی کرد نیروهای مسلح مقاومت نمی کنند ولی ارتش، سپاه و بسیج وارد شدند و دشمن را در اقدام خود ناکام گذاشتند و حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمن بعثی نیفتاد.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: نباید اینگونه تصور شود که هشت سال دفاع مقدس با تقدیم هزاران شهید تمام شد، امروز دشمن جنگ فرهنگی راه انداخته است.

وی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس همه با هم بودیم و امروز تهاجم فرهنگی و تحریم اقتصادی را مدنظر قرار داده وهر روز تحریم های تکراری انجام می دهند و راه به جایی نمی برند.

امام جمعه قم بیان کرد: در هفته های اخیر دشمن کینه توز ما در مجامع بین المللی شکست مفتضحانه خورد و تلاش کرد تحریم ها تداوم داشته باشد ولی هم پیمانان آمریکا اجازه ندادند مانور داشته باشد.  

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ارتحال آیت الله ممدوحی یادآور شد: این عالم فقید خدمتگزار اسلام و سرمایه بزرگی بود که از دست ما رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha