پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دفاع مقدس

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خورموج با بیان اینکه میراث بزرگ دفاع مقدس را نباید نادیده گرفت، گفت: جنگ تحمیلی سرآغاز فصلی جدید در تاریخ مقاومت ایران اسلامی شد و دفاع مقدس نام گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، اکرم غیب الهی، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه خورموج صبح امروز در مراسمی به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به ۸ سال دفاع مقدس، گفت: در ٣١ شهریور ١٣۵٩ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد که سرآغاز فصلی جدید در تاریخ مقاومت ایران اسلامی شد و هشت سال دفاع مقدس نام گرفت.

وی افزود: این دفاع مقدس ما دارای ویژگی های برجسته ای چون دفاعی بودن، معنویت گرایی در جبهه جنگ و در برابر دشمن، استقامت رزمندگان و فرماندهان در نبرد، شجاعت فرماندهان در برابر دشمن، بزرگواری و مروت در عین قدرت، بی اعتنایی به دنیا و مظاهر آن بود و در نتیجه یکی از مهم ترین عوامل پیروزی در صحنه نبرد این بود که خطرها را به جان خریدند و مرگ سرخ را با اشتیاق در آغوش گرفتند که این عنوان موثر معنوی، از امتیازهای جبهه حق در برابر باطل شد.

غیب اللهی در ادامه بیان داشت: این میراث بزرگ را نباید نادیده گرفت و به گفته رهبر معظم انقلاب هر چه از سال های دفاع مقدس بیشتر فاصله می گیریم، باید بیشتر به معرفت آن نزدیک شویم چرا که دست های تحریف گر در کمین هستند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه خورموج  ادامه داد: ما می توانیم مدافعان حرم را نمونه ای درخشان از تداوم برکات دفاع مقدس و استمرار روحیه جهادی در نسل جدید برشماریم چرا که حضور همزمان رزمندگانی از ملیت‌های مختلف ایرانی، سوری، عراقی، لبنانی و افغانستانی در صف واحد از حقایق و پدیده های حیرت انگیز زمان حال است.

وی در پایان با اشاره به همدلی و مواسات ایجاد شده بین مردم و مسئولین بر اثر شیوع بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: اکنون نیز همچون جنگ تحمیلی، همدلی و مواساتی مثال زدنی در بین مردم کشور و مسئولین ایجاد شده است که این همدلی را در کمتر نقاط دنیا می توان دید، این حرکت خود تداعی کننده روزهای پر مشقت هشت سال دفاع مقدس است که تنها با مدد الهی و همدلی توانستیم آن ایام سخت را پشت سر بگذاریم و اکنون نیز با استفاده از همان شیوه و روش در این آزمون الهی سربلند و پیروز خواهیم شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha