جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معبودی

 حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس آینه تمام نمای جانبازی و فداکاری برای اعتلای ارزش های انسانی است و باید در بین قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان یادآوری، نهادینه و به تصویر کشیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام علی معبودی امروز در گردهمایی روحانیون رزمنده دوران دفاع مقدس که با حضور حجت الاسلام والمسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در سالن اجتماعات ثارالله سپاه استان قزوین برگزار شد، گفت: ۳۱ شهریورماه روزی است که این نظام از سوی دشمن متجاوز بعثی مورد تهاجم قرار گرفت و صدام جنایتکار آمده بود که با حمایت استکبار جهانی نظام اسلامی را ساقط کند.  

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین افزود: دفاع مقدس گنجینه معرفت، بصیرت، شجاعت، ایثار و ولایت‌مداری است و باید فرهنگ دفاع مقدس را به نسل های بعد انتقال دهیم و این مهم با حفظ آثار و برکات این دفاع همه جانبه میسر می شود.

وی ادامه داد: هفته دفاع مقدس چراغ راه و برنامه ما در گذران مسیر انقلاب اسلامی به سمت تعالی و پیشرفت همه جانبه با تحمل شرایط و سختی های فراوان است.  

حجت الاسلام معبودی بیان کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس آینه تمام نمای جانبازی و فداکاری برای اعتلای ارزش های انسانی است و  باید در بین قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان یادآوری، نهادینه و به تصویر کشیده شود.  

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین تصریح کرد: نگاهی بر زندگانی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس این واقعیت را آشکار می سازد که بی شک اخلاص و توکل شاخصه اصلی مجاهدان در جنگ تحمیلی بوده است، ‌هنگامه ای که استکبار جهانی با ترفندهای متنوع خویش بنا داشت در سخت ترین شرایط کشور مهلک ترین ضربه ها را به درخت نوپای نظام جمهوری اسلامی وارد کند.  

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای روحانیت، بیان کرد: برخی از روحانیون نیز در جبهه‌ها با برگزاری کلاس‌های معنوی و دینی اعتقادات دینی رزمندگان را افزایش می‌دادند، که این مطالب بیانگر نقش بی‌نظیر روحانیون در ۸ سال دفاع مقدس بود

 روحانیت نقش تعیین‌کننده‌ای در دفاع مقدس داشتند

در ادامه  سردار شاهرخی، فرمانده سپاه استان قزوین ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: روحانیون با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل توانستند عقاید دینی رزمندگان را افزایش دهند تا آنها با انگیزه بیشتری در برابر دشمن مبارزه کنند.

فرمانده سپاه استان قزوین تصریح کرد: آن چیزی که موجب پیروزی کشور ما بر دشمنان شد، عنصر معنویت، ایمان و اخلاص رزمندگان، شهدا و جانبازان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود.

شاهرخی اظهار کرد: امروز نیز مردم با پیروی از سیره شهدا تابع ولایت‌فقیه هستند و با اطاعت از دستورات مقام معظم رهبری توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی، رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون قزوین در حاشیه این مراسم گفت: شهیدان آیه‌های زنده انقلاب کبیر بودند که با اجتهاد خود و با عشق به ولایت فقیه به جبهه‌ها رفته و توانستند به اهداف الهی خود برسند.

وی عنوان کرد: طلاب و روحانیت باید وصیت‌نامه‌های طلاب جوانی که شهید شدند را بازخوانی کنند و آنها را سرمشق زندگی خود قرار دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha