شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رزمنده

حوزه/ روحانی رزمنده مهم ترین تأثیر حضور روحانیت در دفاع مقدس را تبلیغ عملی عنوان کرد و گفت: تبلیغ مبلغین روحانی و طلبه تنها در حد گفتار نبود، بلکه عمل طلاب گویای سند حقانیت دین مبین اسلام بود و آنچه که دیگران را براساس آن ارشاد می کردند در عرصه عملی انجام می دادند.

حجت الاسلام رسول ملکیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان ؛ ضمن تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس با اشاره به حضور در عرصه هشت سال دفاع مقدس و مصادف شدن این حضور با دوران ابتدایی طلبگی خود، اظهار کرد: از همان اوایل طلبگی توفیق حضور در دفاع مقدس را داشتم و حدود ۳۳ ماه در جبهه های داخلی و برون مرزی ایران شرکت کردم.

عمل طلاب رزمنده، گویای سند حقانیت دین مبین اسلام بود

وی با بیان این که بیشتر طلاب علاوه بر تبلیغ، آموزش های رزمی هم می دیدند، گفت: هر چند که حضرت امام(ره) فرموده بود،اولین وظیفه طلاب در دفاع مقدس فعالیت های تبلیغی است و سپس در صورت نیاز در فعالیت های رزمی نیز طلبه ها می توانند شرکت کنند، لذا تعداد شهدا و جانبازان روحانیت سند گویایی از حضور طلاب در مباحث رزمی و در خط مقدم جبهه است.

روحانی رزمنده مهم ترین تأثیر حضور روحانیت در دفاع مقدس را تبلیغ عملی عنوان کرد و ادامه داد: تبلیغ مبلغین روحانی و طلبه تنها در حد گفتار نبود، بلکه عمل طلاب گویای سند حقانیت دین مبین اسلام بود و آنچه که دیگران را براساس آن ارشاد می کردند در عرصه عملی انجام می دادند.

وی افزود: برخی از طلاب، فرماندهی گردان ها را به عهده داشتند و بعضی نیز مسلط به ادوات سنگین جنگی بودند و حتی تعدادی از طلاب در زمینه اطلاعات عملیات که یکی از پیچیده ترین فعالیت های نظامی بود شرکت داشتند.

کارشکنی منافقین و انجمن حجتیه‌ای‌ها  در خط مقدم علیه روحانیون رزمنده

حجت الاسلام ملکیان با اشاره به همکاری با شهید حسن باقری نابغه اطلاعات جنگ در زمینه اطلاعات عملیات، گفت: بخشی از خاطرات جنگ به خصوص بخش هایی که مربوط به اطلاعات و امنیت دوران دفاع مقدس است هنوز هم زمان گفتن و بسط آنها نیست، اما بخش هایی که مربوط به ایثار رزمندگان و شهدا بوده، قابل بیان است.

وی در ادامه به خاطراتی درباره خیانت های منافقین و پیروان تفکر انجمن حجتیه در جبهه ها اشاره کرد و افزود: بخشی از تفکر انجمن حجتیه و منافقین در میان رزمندگان اسلام کارشکنی می کردند و حتی دست به ترور فیزیکی روحانیت در دوران دفاع مقدس می زدند، که این ترور فیزیکی هم در خط مقدم و پشتیبانی و هم چنین در شهر اهواز انجام می شد.

دفاع مقدس، یک جنگ عقیدتی و دفاع دینی بود

وی اضافه کرد: رهبری و فرماندهی کل قوا در این جنگ به دست ولی فقیه بود و این جنگ، جنگ نظامی و جغرافیایی صرف نبود، بلکه جنگ عقیدتی و دفاع دینی بود و این جنگ در صف دشمن، به مدیریت نظام سلطه استکباری انجام می گرفت و حزب بعث عراق مجری آن تفکر بود، رزمندگان با آن بخش فکری و عقیدتی نظام سلطه و استکباری در جبهه ها نیز تقابل داشتند.

جانباز دفاع مقدس با تاکید بر پشتیبانی نظام سلطه و استکباری و منافقین از حزب بعث تصریح کرد: آنها با اصل نظام و انقلاب مخالف بودند و برای همین نیز تعدادی از افراد طیف انجمن حجتیه و منافقین و یا گروه های دیگر نفوذی در دوران دفاع مقدس در جبهه ها دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: طلاب جوان باید بدانند که جبهه ای که نظام استکباری و صهیونیسم از یک سو و جبهه درونی اسلام به رهبری عربستان و وهابیت ایجاد کرده، جبهه گسترده ای است و جبهه ای که چند سال اخیر بیشتر نمودار شده، جبهه اقتصادی است.

آمادگی در همه جبهه ها رسالت امروز طلاب جوان است

حجت الاسلام ملکیان آمادگی در این مسیر را برای طلاب جوان لازم دانست و گفت: باید بدانیم که وقتی راه انبیاء و دین را انتخاب کردیم باید از همه نظر خود را آماده کنیم و این آمادگی تنها در مرزهای فکری و عقیدتی خلاصه نمی شود، بلکه مرزهای فرهنگی، خانوادگی، فردی و اجتماعی را نیز شامل می شود.

وی افزود: آنچه بسیار مهم است، این است که هیچ گاه شهدا را فراموش نکنیم و اگر با شهدا و خاطرات آنها آشنا شویم و انس بگیریم روحیه ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت در نسل ما بهتر خواهد شد و نکته مهم دیگر این است که دفاع مقدس چون به رهبری ولی فقیه و مرجعیت دینی بود نسبت به آن هیچ گونه پشیمان و نادم نیستیم و به طور قطع دفاع حقی بود.

دفاع مقدس ما تحت مرجعیت دینی و ولایت فقیه بود

روحانی رزمنده، تحلیل ها، سؤالات و اشکالاتی که به دفاع مقدس وارد می شود را ناشی از شیطنت دشمنان عنوان کرد و ادامه داد: همه ما باید بدانیم که تمام آن هشت سال دفاع، تحت عنوان نظام ولی فقیه و مرجعیت بود و هیچ گونه از این نظر خارج نمی شویم و دفاع ما دفاع صددرصد حق و حقانیت بود و بسیاری از شبهاتی که وارد شده، توسط دشمنان نظام ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: اکنون نیز در یک جنگ اقتصادی قرار گرفتیم و کسانی که در این مسئله سنگردار هستند از مسئولین قوه مجریه تا هر شخصی که در جمهوری اسلامی است، باید نقش خود را چه از نظر فرماندهی و چه از نظر کارگزاری به خوبی ایفا کند تا در این عرصه نیز به پیروزی برسیم.
انتهای پیام

گفت وگو از سید امیرحسین ابطحی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha