جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ پنجمین دوره انتخابات هیئت مدیره و بازرسان انجمن اصول حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سیدصادق محمدی گفت:اصول فقه شیعه قوی ترین و منطقی ترین روش را دارد ولی در بیرون از حوزه از آن استفاده چندانی نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین سیدصادق محمدی، مدیر سابق انجمن اصول فقه حوزه درپنجمین مجمع عمومی انجمن اصول فقه حوزه که با حضور هیئت مدیره و اعضای آن صبح امروز در مصلای قم برگزار شد ضمن ارائه گزارش عملکرد دوساله این انجمن بیان داشت: تأسیس این انجمن در سال 91 بوده و نشست های عملی و میزگردهای تخصصی فراوانی را تاکنون برگزار کرده است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: در حوزه علمیه قم سه کرسی نظریه پردازی داشته ایم که اولین آنها را انجمن اصول فقه برگزار نموده است.

وی افزود: یکی دیگر از کارهای این انجمن همایش بزرگ «نقش علم اصول در تفسیر قرآن کریم» بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: در نشست های «کاربرد علم اصول» نشست هایی با موضوعات مختلف همچون «حقیقت وضع»، «مشتق»، «کاربرد علم اصول در حقوق»، «کاربرد علم اصول در قوانین اساسی» و «کاربرد علم اصول در حقوق مدنی» برگزار نموده است.

وی بیان داشت: نشست علمی تخصصی «بانکداری» را نیز با حضور فقیه فقید مرحوم حجت الاسلام والمسلمین عباس موسویان، استاد و نظریه پرداز اقتصاد اسلامی برگزار کردیم.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: این انجمن دیدارهای متعددی با مراجع عظام تقلید داشته است و گزارش عملکرد آن هم به خدمت مراجع معظم تقلید ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فعالیت های این انجمن نشست های مشترک با دانشگاه های تهران بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: انجمن اصول فقه حوزه چندین کتاب چاپ کرده که یکی از آنها دو جلد کتاب مربوط به کنگره علمی آیت الله العظمی بروجردی بوده است.

وی افزود: اصول فقه شیعه قوی ترین و منطقی ترین روش را دارد ولی در بیرون از حوزه از آن استفاده چندانی نشده است؛ اما ما یک نشست علمی مجازی در همین ایام اخیر با موضوع ارتباط اصول هرمنوتیک با اصول فقه برگزار کردیم.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: همکاری با همایش های علمی و کتاب سال حوزه و از این قبیل همکاری ها هم در کارنامه این انجمن بسیار دیده می شود.

وی گفت: این انجمن مجله ای با موضوع اصول فقه دارد که امسال بحمدالله به درجه علمی پژوهشی رسید که این اولین مجله علمی پژوهشی در حوزه علمیه قم است و بالاترین رتبه در مجلات علمی به حساب می آید.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم روزی را به عنوان روز علم اصول فقه مشخص کنیم؛ تابحال برای این موضوع از شش تن از مراجع عظام تقلید توانسته ایم تأییدیه کتبی برای این موضوع دریافت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    0 0
    مدیر جدید کی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟