پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انجمن اصول فقه حوزه

حوزه/ مدیر سابق انجمن اصول فقه حوزه گفت: باید تلاش کنیم برای علم اصول نیز همانند سایر علوم اساسی روزی را به عنوان علم اصول فقه مشخص نماییم؛ تابحال نیز برای این موضوع توانسته ایم از شش مرجع معظم تقلید تأییدیه ی کتبی دریافت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، پنجمین مجمع عمومی انجمن اصول فقه حوزه با حضور هیئت مدیره، مسئول دبیرخانه این انجمن و اعضای آن صبح امروز در مصلای قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری در ابتدای این نشست گفت: نظام آموزشی غرب روش های خود در تدریس و آموزش را از حوزه های علمیه جهان تشیع الگوبرداری کرده است و از زمان محوری و محدودیت در زمان کلاس ها به استادمحوری روی آورده است.

مسئول دبیرخانه انجمن اصول فقه خاطرنشان کرد: این پیشینه ی کهن حوزه علمیه نتایج بسیار خوبی و قوی را به دنبال داشته و جهان غرب هم بر این موضوع معترف است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد قائینی سپس گفت: چه این انجمن ها داخلی باشند و چه وارداتی باید دید که چقدر مفید فایده هستند.

این نظریه پرداز حوزه علمیه قم افزود: در نظریه پردازی دینی آنچه مهم به نظر می رسد این است که حوزه علمیه بتواند بر اساس رسالتی که دارد برای حل مشکلات مردم نظریه، ایده و راهکار ارائه دهد.

وی اظهار داشت: اگر بتوانیم با تقویت انجمن های علمی و بویژه انجمن اصول فقه به حل مشکلات مردم بپردازیم یقیناً کاری پر از خیر و برکت خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدصادق محمدی، مدیر سابق انجمن اصول فقه در ادامه با اشاره به تاریخچه تأسیس این انجمن گفت: تأسیس این انجمن در سال ۹۱ بوده و تاکنون نشست های علمی و میزگردهای تخصصی فراوانی را برگزار کرده است.

وی افزود: باید تلاش کنیم برای علم اصول نیز همانند سایر علوم اساسی روزی را به عنوان علم اصول فقه مشخص نماییم؛ تابحال برای این موضوع از ۶ مرجع معظم تقلید توانسته ایم تأییدیه ی کتبی دریافت کنیم.

سپس از سوی هیئت مدیره انجمن اصول فقه از خدمات حجت الاسلام والمسلمین محمدی تقدیر به عمل آمد و در ادامه این نشست پنجمین انتخابات هیئت مدیره و بازرسان این انجمن برگزار شد که نتیجه آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    0 0
    مدیر جدید کی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محمدی IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    0 0
    مدیر جدید کی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟