شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ پنجمین دوره انتخابات هیئت مدیره و بازرسان انجمن اصول حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین هاجری

حوزه/ مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه گفت: غربی ها دیدند که طلاب و اساتید حوزه های علمیه قم و نجف نشست های علمی و مباحثات تخصصی دقیق و عمیقی بعد از کلاس هایشان بایکدیگر دارند؛ در نتیجه بر پایه همین نگاه انجمن های علمی را تشکیل دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری در پنجمین مجمع عمومی انجمن اصول فقه حوزه که با حضور هیئت مدیره و اعضای آن، امروز در مصلای قم برگزار شد بیان داشت: نظام آموزشی غرب روش های آموزشی خود را از حوزه علمیه تشیع الگو گرفته و از زمان محوری و محدودیت در زمان کلاس هایش به استادمحوری رسیده است.

وی افزود: این پیشینه ی کهن حوزه ی علمیه نتایج بسیار خوب و قوی را به دنبال داشته و جهان غرب هم به این نتیجه رسیده که باید از این شیوه آموزشی تقلید نماید.

حجت الاسلام والمسلمین هاجری گفت: غربی ها دیدند که اساتید حوزه های علمیه قم و نجف نشست های علمی و مباحثات تخصصی دقیق و عمیقی بعد از کلاس هایشان بایکدیگر دارند؛ در نتیجه بر پایه همین نگاه انجمن های علمی را تشکیل دادند.

وی بیان داشت: در حوزه علمیه قم هم بر اساس همین رسم دیرینه ی حوزه انجمن های علمی تأسیس شدند که برای برگزاری جلسات و نشست های تخصصی و نیز برای بررسی و کتاب ها و تولیدات علمی و حتی به اشتراک گذاشتن دانش و علم اساتید با یکدیگر فعالیت دارند.

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه، تصریح کرد: انجمن اصول فقه توانسته کرسی نظریه پردازی را برای اولین بار در حوزه قم برگزار کند و به معرفی اساتید متخصص و برتر رشته های مختلف بپردازد.

وی گفت: با رایزنی هایی که شده آیت الله حسینی بوشهری از مدیر حوزه های علمیه خواسته  که انجمن های علمی را یاری نمایند تا جایگاه مشخص خود را در میان جامعه حوزوی بیابند و در فعالیت های علمی، تولیدات حوزوی و پایان نامه های طلاب دخیل باشند.

حجت الاسلام والمسلمین هاجری در ادامه افزود: انجمن اصول فقه جزو سه انجمن فعال علمی حوزه شناخته شده و علی رغم مشکلات و موانعی که در دوسال اخیر در مسیر فعالیت های آن وجود داشت، اما این انجمن هیچگاه متوقف نشده و فعالیت های علمی خوبی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدی IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    0 0
    مدیر جدید کی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟