جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 920777
۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
صفیخانی

حوزه/ زمانی که در کربلای ۴ مجروح شدم تعدادی ار رزمندگان خواستند، مرا برای مداوا به پشت جبهه منتقل کنند، در جزیره ام الرصاص مشاهده کردم تعدادی از غواصان دریا دل به موانع خورشیدی برخورد کرده و به شهادت رسیده بودند...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علاءالدین صفی خانی، امروز در مراسم گرامی داشت هفته دفاع مقدس در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین، گفت: در دوران دفاع مقدس نقش روحانیت، تبیین کلام، بیانیه و سخنرانی‌های امام خمینی (ره) برای توده مردم بود و طلاب حلقه اتصال امام با مردم بودند.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین اظهارکرد: روحانیت به عنوان سنگ صبور رزمندگان بود و چنانچه شبهه‌ای پیش می‌آمد که احیاناً در عزم و اراده رزمندگان خللی وارد کند، این طلاب بودند که با بیانی زیبا و معنوی دلیل و راهنمای رزمندگان می‌شدند

وی اظهار کرد: نقش تبلیغات و ترویج و پشتیبانی روحانیت در پشت جبهه‌ها و تأثیرگذاری معنوی در جنگ و انتقال این معنویت به سطح جامعه از دیگر وظایف روحانیت، ائمه جمعه و جماعات در دوران دفاع مقدس بود.  

حجت الاسلام صفی خانی تصریح کرد: روحانیت علاوه بر مشارکت در کارهای فرهنگی در زمینه‌های نظامی هم از فرماندهان بودند به نحوی که از قائم مقام لشکر گرفته تا رده‌های پایین‌تر به ایفای نقش پرداختند.  

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای والا مقام هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای روحانیت، بیان کرد:  امروز شما طلاب باید بیش از پیش نقش و تأثیرگذاری روحانیت در عرصه دفاع مقدس را برای مردم به خصوص جوانان تبیین کنید.  

وی ادامه داد: شهید سید باقر علمی یکی از طلاب حوزه علمیه قزوین بود که  وقتی به او پیشنهاد فرماندهی تیپ را دادند، نپذیرفت و بعد در کربلای ۴ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حجت الاسلام صفی خانی به ذکر خاطره ای از شهدای غواص پرداخت و عنوان کرد: شهدای غواص در دوران دفاع مقدس حماسه های بی نظیر و ماندگاری رقم زدند. این خاطره را هیچ وقت فراموش نمی کنم، زمانی که در کربلای ۴ مجروح شدم تعدادی از رزمندگان خواستند، مرا برای مداوا به پشت جبهه منتقل کنند، در جزیره ام الرصاص مشاهده کردم تعدادی از غواصان دریا دل به موانع خورشیدی برخورد کرده و به شهادت رسیده بودند و تصمیم گرفتیم که این شهدا را هم به پشت خط منتقل کنیم، بنده که مجروح شده بودم به همراه  تعدادی از رزمندگان هر چقدر تلاش کردیم نتوانستیم شهدا از این خورشیدی ها جداکرده و  به پشت خط منتقل کنیم، دلم هنوز پیش این دلاورمردان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha