پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ابوباران

حوزه/ «ابوباران» عنوان کتابی از «زهرا سادات ثابتی» است که در آن به خاطرات شهید «مصطفی نجیب» به رشته تحریر درآمده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  کتاب «ابوباران» به قلم زهرا سادات ثابتی توسط انتشارات «خط مقدم»  منتشر شد، این کتاب خاطرات شهید «مصطفی نجیب»، دفتردار «علیرضا توسلی» معروف به «ابوحامد» فرمانده و بنیانگذار تیپ فاطمیون را روایت می‌کند.

بخش اول کتاب به زندگی این رزمنده قبل از رفتن به سوریه پرداخته است. در این بخش نویسنده به نقل تلاطم زندگی مصطفی نجیب به عنوان مهاجر می‌پردازد.

بخش بعدی «ابوباران» نیز مربوط به سال‌های حضور مصطفی نجیب در سوریه و شرح عملیات‌هایی است که تیپ فاطمیون در سوریه انجام داده‌اند؛ از جمله عملیات‌های: «مُلَیحه، حندرات، دیرالعدس، تل قرین، بصری‌الحریر، فتح تدمُر، نُبل و الزهرا، آزادسازی حلب، فتح بوکمال و...» در هر یک از این عملیات‌ها بخش‌های تأثیرگذاری از جنگ و مواجهه رزمنده‌ها و مردم با نیروهای دشمن با نگاهی واقع‌بینانه و به دور از تقدس‌بخشی روایت می‌شود.

نویسنده در بخش‌هایی از کتاب شهادت رزمنده‌ها و دوستان شخصیت اصلی را به تصویر می‌کشد. روایت پیکرهای بر زمین مانده شهدا، عملیات‌هایی که نه در دشت‌ها و جاده‌ها بلکه در میان خانه‌های متروکه مردم سوریه انجام می‌شوند و خطراتی که زنان و کودکان پناهجو را تهدید می‌کند، از جمله صحنه‌هایی است که این نویسنده پیش روی مخاطب این کتاب خلق می‌کند.

از نویسنده «ابوباران» همچنین کتابی با عنوان «متولد نهم دی» (زندگی‌نامه داستانی شهیده فاطمه امیری) نیز به چاپ رسیده است.

انتشارات خط مقدم جدیدترین عنوان خود را در شمارگان یک‌هزار نسخه و قطع رقعی، به بهای ۴۴ هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha