دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مساجد سنگاپور ظرفیت اقامه نماز را دو برابر می‌کنند

حوزه/ شورای مذهبی اسلامی سنگاپور اعلام کرد که با توجه به کنترل وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور سنگاپور، ظرفیت هفتگی مساجد به تدریج افزایش یافته و دو برابر خواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از straitstimes، ظرفیت هفتگی مساجد سنگاپور قرار است به تدریج افزایش یافته و دو برابر شود. در همین راستا ظرفیت نماز جمعه در برخی از مساجد به ۲۵۰ نفر افزایش خواهد یافت و هیات حاکم اسلامی اعلام کرد که قصد دارند به تدریج ظرفیت نماز در مساجد را در فضاهای هفتگی تا ۳۰ هزار نفر برسانند.

شورای مذهبی اسلامی سنگاپور با اعلام این خبر همچنین گفت: سالخوردگانی که مایل به بازدید از مساجد هستند اکنون می توانند با توجه به بهبود وضعیت «بحران کرونا» در اینجا، این کار را انجام دهند.

قرار است از چهارشنبه آینده، ۱۹ مسجد مطابق با دستورالعمل‌های ملی، ظرفیت نمازهای جماعت روزانه خود را از ۵۰ نفر به ۱۰۰ نفر افزایش دهند.

سخنگوی این شورا، در جریان جلسه توجیهی رسانه‌های مجازی درباره کاهش محدودیت‌های فعالیت های مساجد، گفت که از زمان از سرگیری نماز جمعه در ماه ژوئن، حدود ۸۵ هزار نفر در نمازهای جمعه شرکت کرده‌اند.

وی افزود:  در حال حاضر ، شورا می‌تواند هر هفته فضا و ظرفیت لازم برای ۱۵ هزار  شرکت کننده در نماز جمعه را در ۶۴ مسجد ارائه دهد. هدف ما این است که به تدریج این تعداد را افزایش دهیم تا هر هفته ۳۰،۰۰۰ نفر در کل بتوانند در نمازها شرکت کنند و به این ترتیب نمازگزاران بیشتری می‌توانند به طور منظم در نمازهای جمعه شرکت داشته باشند.

گفته می‌شود در سیستم ثبت نام اینترنتی برای نماز جماعت که هم اکنون در سنگاپور مورد استفاده قرار می‌گیرد، هر نمازگزار باید به صورت آنلاین یک جا برای اقامه نماز رزرو کند.

حلیمی عیسی مدیر ارشد مساجد و توسعه شورا گفت: پس از شفافیت بیشتر و تایید اولیه از سوی وزارت فرهنگ، جاممعه و جوانان، جزئیات بیشتری ارائه خواهد داشت.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha